Omgång 14: Skellefteå AIK - HV71

Sandberg onödigt

Tack domarjävel!

Nu blir det SVETTIGT
Det skulle ju inte varit utvisning :exclamation:

Och vad gjorde domaren för fel?Klockren utvisningar

Imponerande BP av HV

Kan INTE vara klockren när tom. Arto HVhataren säger att det inte var det :exclamation: :exclamation:

Både Sandbergs och Holzapfel utvisningar är solklara men sen får man tycka vad man vill om att det skall bli utvisning automatiskt utvisning om man slår av klubban

Gött Fia la la la :smiley: :smiley: :smiley:

så JA FIALA

[size=150]FIALA BRA!!![/size] :smiley: :smiley:

Läcker styrning, tyvärr åt fel håll…

Borde det inte vara 2 minuter för pååkningen av Wesslau i det läget? Efter målet, så det ska godkännas, men man har ju sett folk åka ut för mindre än det där när det är målvakten som är offret. Sen kändes det ju som en ganska solklar tripping på Nilson tidigare med när han fick ont. Angående slashingutvisningen så är den ju tyvärr solklar, det är inte domarna på isens fel att det finns en sån regel.

Edit: Sen vet jag inte om jag tycker Arto verkar så anti-HV längre…det känns som nån gammal kvarleva.

Edit 2: FAN SÅ GOTT MED 2-1!!

JAAAAAAAAAAAAAAAA PCPCPCPCPCPCPCPC

Van va gött kanon att få det såhär i slutet på perren :smiley: :smiley:

Tycker de är HV:S back som trycker in ZAIK spelaren i Wesslau

Nä kan hålla med att Arto blivit bättre på att vara opartisk :wink:

Kul att se att det finns så otroligt mycket sparkapital i årets upplaga av HV. Gör inte förstakedjan mål, så kliver andrakedjan fram. Har andrakedjan en dålig dag så är det tredje- eller fjärdekedjan som gör mål. Härligt att se och kul för PC att få hänga en.

Tycker inte att vi blir så utspelade som jag hade befarat :exclamation:
Det gäller bara att ungdomarna (Och även “Gamlingarna” ) orkar i tre perioder med :wink:

Håller inte med, HV-spelaren är snarare framför/bredvid ZAIK-spelaren, om man har Wesslau som utgångspunkt. Möjligtvis stänger han vägen runt Wesslau lite, men det tycker jag inte rättfärdigar att köra rätt över målvakten. (Med reservation för att jag har sett fel, men så uppfattar jag situationen)

Bra forechecking av oss i första, förbannat mycket roligare än att se när vi spelar passivt vänta-ut-hockey. Tycker våra unga backar sköter sig bra men de väger lite lätt i närkamperna tyvärr. Och mål i pp på bortaplan, inget klassiskt pp mål men snyggt ändå och bra avslut av Fiala. :slight_smile: