Omgång 14: Timrå IK - HV71

Timrå IK vs HV71


image image

The bottom is nådd.
Det är mycket som är botten. Botten på tabellen, botten på tid i anfallszon, botten i antal insläppta mål, botten i sportchef, botten i return on investment, eller ROI som det så fint förkortas i företagssammanhang. Företaget HV71 kanske inte är i botten ännu men likt konjunkturen i allmänhet så är vi på väg in mot en ordentlig finansiell lågkonjuktur om vi fortsätter det sportsliga bottenskrapandet.

Konjunkturprognoser är bedrägliga. Inte bara för att ekonomisk vetenskap är så nära psuedovetenskap att man vill skrika högt, utan även för att dess prognos-noggrannhet får SMHIs diton att likna atomur. Men, trots detta, och med hybrisens varma omfamning så prognostiserar undertecknad tillväxt i närtid. Om inte ekonomisk, så sportslig.

Grunderna för denna optimism ligger naturligtvis alla i de senaste dagarnas supporter-version av skärselden. Ett ställe där även SMHIs prognos för temperatur har hög sannolikhet. Visst kan man tycka att vi har halva benet kvar i askan, men vi är ur elden. Här på andra sidan väntar en triplett nygamlingar. Yksi kaksi kolme. Lindbom Kaski Shore. Anna iloinen olla. Om bara så för en liten stund.

Yksi Kaski Kolme

FORZA HV71!!

11 gillningar

Nu krossar vi Timrå!!!

7 gillningar

Första matchen sedan SHL-premiären jag är känner mig lite taggad inför!

4 gillningar

Nu åker vi igen!

image

8 gillningar

HV är påväg!

10 gillningar

Kommer göra ont för Nubbelito när vi mosar Timrå ikväll. Vi kommer göra fem mål och ni kommer få se Tedenby åka rätt på mål inte mindre än tre gånger!

2 gillningar

Vad vill vi se för uppställningar ?

1 gillning

Brännström shore AP
Foppa Borgström OSL
Tedenby Fisken Lenc
Önerud Nättinen (nån junior) eller Lindbäck

4 gillningar


Johan Lindbom efter matchen!

2 gillningar

Ah Shit Here We Go Again React Sticker - Ah Shit Here We Go Again React San Andreas Stickers

3 gillningar

Som numera motgångsupporter hoppas jag på följande:
Gör ett mål.
Nöjer mig med det.
Sen kan man ju alltid drömma om att inte släppa in mer än tre. Men sånt överlåter jag åt er optimister.

2 gillningar

Med 0 mål på de senaste 2 matcherna så är jag aningen negativ inför denna match. Hv har på något sätt förmågan att göra motståndarnas målvakt till en vägg.

Att vi skulle slå ett rätt så bra Timrå med den form vi har ser jag inte. Men hoppas givetvis på Lindbom effekten men det är ju inga garantier att vi blir bättre.

1 gillning

Det var väl borta mot Timrå trenden vände förra säsongen i Lindboms andra match?

2 gillningar

Jag tittar inte längre i tabellen utan tar match för match - precis som herr Lindbom.

Hur det än går blir det som sämst ett kvalspel mot en motståndare som också visat sig vara hyfsat dålig.

Jag vilar i den tanken - sen får det ske som det vill - tänker inte längre investera stora känslor i matchresultaten - har blivit rätt luttrad ! :slight_smile:


Ikväll om det blir förlust

3 gillningar

Kul att se att inte bara jag nördar flygplan :sweat_smile:

10 minuter early med goda vindar, måste betyda minst 10% ökning i vinstchans?

7 gillningar

Vill se
Seppelä-Kaski
Strålman-Sjöholm
Nardella-Landen, gå på 6 backar om Kaski orkar.

Tror att detta blir vändningen som det blev förra året. Borta mot Timrå. 0-1 efter två perioder och sen BOOOOM och efter det kommer HV vara SHLs starkaste lag och skriva historia och vinna SM guld

2 gillningar

Vi har Gud på våran sida era jävlar! Krossa tik! Har bra känsla inför kvällens match.

2 gillningar

Förväntar mig inte ett skit av kvällens match. Blir glad om vi ens gör mål och inte släpper in åtta.

2 gillningar