Omgång 15: AIK - HV71


[list][list]OMGÅNG 14 | Hovet | 2012-10-23 | 19:00 | | webbradio[/list:u][/list:u]

Äntligen!

Satt precis och undrade när matchtråden skulle komma och då dyker den upp vilken timing. Som vanligt snyggt layout FirstSwitch :slight_smile:

Rejält anmärkningsvärt är att HV71 inte torskat mot AIK på Hovet sedan kvartsfinal 4 2011 och den sviten ska förlängas ikväll

Hmm…Anmärkningsvärt? :stuck_out_tongue:

En svit som varit jäääkligt läääänge va? :slight_smile:

Tänkte mer få fram att HV71 trivs på Hovet mot AIK numera. Sedan kan vi alltid påminna dem om vad som hände första mötet på Hovet förra året :wink:

Stämmer att HV har 3 raka bortasegrar mot AIK för att bli 4a senare ikväll.
Till er som vill tjäna lite stålar så ska ni spela på 4-2 till HV för just så
kommer matchen att sluta.

§ 47, vid vinst gäller 50/50 och ska regleras samma dag :unamused:

Noterat. Lastar in och håller dej som ansvarig om jag inte är rik efter kvällen :slight_smile:

Sätter min lön på det då. Bäst för dig att det stämmer.

Äntligen match. 2-5

Fasth gör 3 poäng! :slight_smile:

Fälth och Petrasek tillbaka.

Är riktigt taggad, nästan en vecka sen senaste matchen.

Laddar upp med kanelbullar och mjölk en tisdag som denna!

Härligt, lirade inte Fälth mot FBK?

Satte faktiskt 2-4 till hv på bomben så vi får hoppas på de :slight_smile:

Nja, jag höjer ett varningens finger efter att ha sett FBK-AIK.
Larsson i mål har kommit upp rejäla snäpp de senaste matcherna och är säkert sugen
att förstöra för sitt gamla lag. Men hoppas Hv spelarna vet om hans svaga sidor och att vi får hål
på han tidigt för mot FBK motade han väl 44 skott av 45.

Hoppas på seger men varning till er tippare :wink:
Tips 1-3
Mål: Fasth, Fernholm och äntligen så får W.Karlsson sätta dit den.

Tight match ikväll. AIK har hittat ett segerrecept och kommer inte bli lätt. Men HV71 går som segrare med uddamålet. 2-3 slutar matchen ikväll, Per Ledin, Jason Krog och Trygg nätar ikväll.

Första perioden är lite fördel AIK som har en del chanser men Wesslau agerar säkert längst bak och första perioden slutar 0-0. Men 52 sekunder in i andra hittar Krog Fasth och 1-0 är ett faktum. Efter målet tar HV71 över allt mer och i åttonde minuten stoppar Wesslau pucken bakom mål, passar den till Davidsson som enkelt kan åka in i anfallszon och snärta in den i bortre krysset till 2-0, AIK:s försvarsspel är på hajk, Wesslau har nu gjort sin fjärde assist. Smolket i glädjebägaren är dock att Blomdahl reducerar två minuter senare med ett slumpskott. 2-1 till HV efter två perioder.

Den tredje perioden inleds med en intensiv AIK-press där Sandberg har ett skott i stolpen bland annat men Weslau agerar som vanligt vägg längst bak och tretton minuter in i perioden lyfter Ledin in 1-3 på backhand bakom Larsson, AIK tar ut Larsson i slutminuterna för att komma i kapp och matchvinnaren mot Frölunda, Anton Bengtsson avgör i tom kasse. Matchen slutar 4-1 till HV71 som vinner därför att man gör mål på de chanser man får.

Du måste varit grymt taggad för kvällens match? :laughing:

Självklart, det är jag alltid.

Nej skämt åsido, det var NHL 13 som talade där (gjort med så identiska laguppställningar som möjligt samt datorstyrda lag för). Själv tror jag det blir tightare än så och nyckeln är att få hål på dem tidigt :wink:

Den här matchen kanske betyder lite extra för Larsson och vill för mycket. Då brukar han släppa några enkla puckar.

Vinst, 2-4. Strandberg gör sitt första, Jason och Davidsson gör varsitt och Fasth i tom bur. :stuck_out_tongue: