Omgång 15: Frölunda HC - HV71

Exakt. Det är i special teams vi förlorar matchen idag. Men verkar ändå inte som Tommy kan använda våran spets på rätt sätt. Något måste ske med spelidé oxå.

Spets är spelare som är lite bättre än andra på vissa/flera saker. Den ultimata spetsspelaren måste vara den som gör andra bättre. Vi har ingen med den spetsen i detta lag vill jag hävda. Hammer kan bli den första. Vem drar loket offensivt???

Jag utgår ifrån alla 15 spelade matcher i min bedömning. HV saknar allt för mycket av allt för att det här ska kunna gå i någon annan riktning än till kval. För faktum är att HV ligger sist. Cementerade inte bara i botten utan även på sistaplatsen. 4 raka förluster. Oerhört lite mål framåt. Oavsett skottstatistik. HV måste ju skjuta runt 60 skott för att göra mer än ett mål. När har någonsin ett sådant resultat som HV har presterat hittills oavsett statistik lett någon annanstans än till kval? Att vi inte gör mål, att vi inte utnyttjar PP, att vi tar dåliga utvisningar i utsatta lägen, att ingen kliver fram, osv. osv., är ju tyvärr bara argument för hur dåliga HV faktiskt är, inte för att det när som helst kan vända, eftersom det är ”små marginaler”. Jag hävdar att nej! Det är inte små marginaler! Det är HV som inte är tillräckligt bra för att vända dessa marginaler till sin fördel. För jag tycker inte att HV är nära. De är inte nära.

Så. Vad hjälper det att detta var bättre än senast? För senast var bottenlöst dåligt. Så att det var bättre idag säger ingenting. För det var ju fortfarande alldeles för dåligt. 0p. 1 mål. 3 insläppta. För. Dåligt.

Problemet är ju att vi inte ens kan vinna när vi spelar hyfsat, det hittas vägar att förlora

Word.

Jag har i vanlig ordning, efter att ha sett matchen live, kollat igenom cmore-reprisen.

Vi gör en bra match runt omkring ett 20-tal katastrofala insatser. När man gör sådana otroligt dåliga saker, då blir uppförsbacken för stor, även om man “äger” stora delar av matchen och är det “bättre” laget.

Vi behöver en helt ny förstafemma, och då har jag räknat in både Lenc och Hammer. Minst. Vi är för dåliga. Det handlar inte om något annat.

[size=150]Vi behöver genomgå en metamorfos. [/size]

källa: [url]https://twitter.com/StatIStikPuck[/url]