Omgång 15: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda - HV71[/size]

[b]Daniel Glad spelar i kedjan med bröderna brothers. Sug på den.

Behöver man säga något mer om den prekära situation vi befinner oss i? Tror inte det va? Förutom att vår sportchef bara ser denna match som “överlevnad” tills efter landslagsuppehållet varit och tills [insert miracle here] sker. :unamused: Just nu verkar det dessutom som en åldrande tjeck med tveksam offensiv kommer sitta på läktaren i Scandinavium, likväl som jag och min dotter, och hoppas lika mycket som oss på att han inte tappat alla sina ägg rakt ner i HA-helvetet.
Vad talar för oss? Inget. Vad talar för fisklunda? Lite mer, trots att de stod för en relativt blek insats mot lökars i tisdags. Det var enbart Lasch och vår gamla pu… patrik som spelade bra. Resten var som lunkan, tröga och inte med samma skärpa som lökars-ditto.
Men, jag tror alltid på seger. Annars hade jag inte klivit in i fisktemplet, vilket obönhörligen gör att man tvingas till att tvaga kläder och kropp från silldoft efteråt. Det hade smakat med en vinst, för då är vi i teorin med i liret om en 12e-plats igen.
[/b]

[size=150]Tommys tankar i text[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Jag blir glad om vi ens gör mål. Tar vi tre poäng ska jag föda matchvinnande målskyttens barn.

Glad tillsammans med Davidssons, undrar om man inte övervägde att slänga in Pelle G…Han hade ställt upp :laughing:

Det som talar för oss är väl att inget talar för oss. Allt att vinna.

För övrigt en fantastisk trådstart! Gillar dina små kåserier. Tack!

Tack själv.

Sen måste jag medge, att sätta in berra som anfallare i denna misär, det är ändå ett genidrag. Det kommer göra min vistelse i Scandinavium lite mer intressant. Det kommer ta bort lite av ångesten när man istället kan studera denna, inte helt unika, men väldigt ovanliga situation. Visst lirade berra nån match som anfallare även förra året i HA?

Nu kanske Glad inte är lika vass som Grillfors. Men man hoppas ju på nån liknande effekt som när Grillen lirade forward.

Jag kommer ihåg en match mot LHC borta för en massa år sedan då HV typ hade halva laget borta men vann 4-0. Man förlorade skotten stort men lyckades på något jävla vis åka därifrån med 4-0 och 3 pinnar. Tyvärr händer väll inte det nu, för då fanns en vinnarnumren i HV. Vinnarkulturen är ju tyvärr som bortblåst.

[url]https://mobile.twitter.com/hv71/status/1360128851989442562[/url]

Kan man spela på ett Glad-hattrick någonstans?

Var det andramålisen som stod och gjorde en fantommatch? Tror jag var där då.

Jepp. Andreas Andersson höll nollan, gjorde en assist och gjorde även 4-0 i tom kasse.

Hade man inte haft koll på historien, så hade man som mod bannlyst dig för all framtid för dikt och förbannad lögn. Den storyn är helt utomjordisk :smiley:

Härligt minne! Satt på kortsidan bakom AA när han gjorde målet i dåvarande Cloetta Center. En av flera trevliga anekdoter som jag gärna tar upp med mina arbetskamrater här på Saab i Linköping! Konstigt nog är dom inte lika imponerade :smiley:

Man förväntar sig ett jävla hårt jobb varje byte och bättre inställning när det är två matcher kvar. Dessutom behöver flertalet visa att dom ska få speltid.

Låt Frölunda föra spelet, ligg rätt i banan, kontra!

Klubbens förväntningar på matchen ikväll är att “överleva”.
Varför ska då jag som supporter ha högre förväntningar, eller spelarna för den delen? Märkligt uttalande.

Ikväll hoppas jag dock att jag får se en forward (Glad) som vågar försöka trycka fast motståndarbackarna i deras kortsarg, istället för att vika undan.

Radan Lenc highlights att värma upp med innan krossen mot Frölunda

[url]https://www.youtube.com/watch?v=G9POexQ4iqo&ab_channel=HOCKEYPRODUCTION2[/url]

Så som det sett ut under den senaste tiden så känns det inte som att man kan begära att de ska vinna. HV är ett lag som kämpar i uppförsbacke just nu. Istället vill man se att det ser bättre ut än senast (såg inte matchen men vad jag kunde läsa från forumet var det total katastrof).

Men ifall Tommy ska vara kvar så förväntar jag mig att se en tydlig spelidé som är anpassad till materialet. Att man spelar enkelt och efter förmåga. Med de backarna som HV just nu har så kan man lägga ner allt vad puckkontroll hockey heter. Istället få ut pucken snabbt och chansspela på forwards. Frölunda kliver ju ruggigt höggt med både tredje och fjärde gubben så det ska finnas möjlighet att vända på dem.

Med tanke på hur lite som talar för oss idag så hoppas jag på ett sånt där “idrotten är underlig”-moment och att vi vinner enkelt.

Jag har nu legat febersjuk i flera dagar, men idag är jag sta… frisk. Jag hoppas jag är i en direkt parallell till lagets form. Ett friskt HV som sköljer över fisklunda.

3 enkla poäng för Frölunda ikväll.

Skulle bli mycket förvånad om HV71 kan bjuda upp till dans ikväll. Frölunda lär mala ner oss i molekyler precis som senast.

Jag drömde härom natten att jag var scout för HV och att jag hade värvat tillbaka Patrik Carlsson. Hjärnan är bra underlig emellanåt.