Omgång 15: Frölunda HC - HV71

HV blixtåterkallar Viktor Sjöholm för att spela veckans två matcher. Då undrar man ju vad som hänt. Skada eller sjukdom på några backar, eller är någon på väg bort?

Skumt. Vi har ju tio backar med Sjöholm och Fransson.
Bör ju innebära att minst två backar, troligen tre, är borta som inte saknades senast.
Fransson kan ju alltid gå som sjunde back utan problem kan jag tycka.
Alternativt att vi har en kedja som består av två, tre backar…

Ja, det är skumt med Sjöholm. Han är inte med i kvällens lineup enl swehockey. Varför då denna brådska?

Vi gör max 1 mål idag. Vi har tre kedjor som inte kommer skapa någonting.

Innebär detta att Hammer Irene kommer tros?

SLUTA! Hatar denna ovisshet med Hjalmarsson! Ger sån ångest. Mår fysiskt illa av att inte veta. Kommer han inte är det god natt på alla plan. Kan han inte bara bekräfta? Mycket märkligt med Sjöholm…

Angående Sjöholm handlar det väl om att SSK är fullt manskap igen i och med att Norbe är tillbaka för de nu.

Tror att Irene hade gjort bättre ifrån sig än de flesta i HVs backuppsättning. :wink:

OT: Hoppas HV har preparerat med vaselin, för ikväll kommer det svida i röven. Frölunda kommer inte ens vara svettiga efter matchen.

Måste vara den sämsta uppställningen HV ställt upp med på senare år?

Hehe dumma autostavning! Men Irene hade säkert platsat :laughing:

Är ju HV som återkallat honom enligt tränare Bogren i SSK??

Jag tror det är något annat. Sjöholm tränade med SSK idag och efter det var det, enligt Södertäljes tränare, HV som tog initiativet att kalla tillbaka honom. Sjöholm spelade f ö igår på sju backar, med Norbe i laget. Tycker Sjöholm gjort det jättebra i Södertälje. Men vem vet…det händer mycket konstigt i hockeyns värld.

Ja, herregud vilken blek uppställning. Allt annat än 0 poäng idag är ett mirakel.

Intervjun med Eric Martinsson innan matchen är ju på riktigt oroväckande.
Noll självinsikt och tycker man spelat bra i tio matcher och att de inte är oroliga.
Herregud! Kopia på 20/21 tyvärr.

Ja det är helt otroligt. Allt är exakt likadant. Felbyggt och värdekass lag med spelare helt utan självinsikt. Det här med att ”vi vänder det här” och ”jag är inte orolig” som kommer från den ena undermåliga spelaren efter den andre är och precis likadant som senast. Och det är egentligen det som gör mig mest orolig. För det visar på att man är helt fel ute.

Allt annat än total utklassning skulle förvåna mig kraftfullt idag. Gör HV ens mål? Högst osannolikt.

Ja vad skall man säga. Mitt hopp dog redan när man värvade denna spelare till denna säsong. Vi behöver vinnare, spelare som hatar att förlora och som är beredda att gå över lik för att nå framgång. Jag har sett för många av denna typen i HV de senaste åren. Man gräver sin egen grav. Inte speciellt svårt att se. Helt ärligt, med Hvs budget är det inte särskilt svårt att bygga ett vinnande lag. Nu har man misslyckats i 12 år och man lär sig inte av sina misstag.

Besked ska ju komma denna veckan enligt nubben. Så imon räknar jag med ett 2 års kontrakt

Kämpa hv

hoppas verkligen att E. Andre kan vakna upp ur sin koma till denna match och börjar spela hockey!