Omgång 15: Frölunda HC - HV71

Herman! Enda ljusglimten i höstmörkret

H Hansson. Ett jävla föredömme

Hönsgård och tappaf puck i försvaret och farlig chans för Frölunda. Ser lika uselt ut som vanligt.

Något man velat se länge är att man kan ta 3p i jämna matcher.

Idag hoppas jag istället på något annat som har saknats hittills att man kan kriga sig till vinst (inte bara poäng) i matcher där man inte riktigt förtjänar det. Med tanke på lagret man ställer på benen lär det vara det som krävs.

Båda sakerna krävs för att vända detta.

Fint att se Herminator sätta in en propp direkt.

Jag måste säga att jag är positivt överraskad efter förra matchens bottennapp. Helt annan intensitet och kan tycka mig ana en viss idé bakom spelet, något som har varit svårt att se innan.

Tycker man ändå börjar matcherna bra, men så snart motståndarna gör första målet så faller man som ett korthus.

Haha! Kast med liten amerikan :laughing:

Någon som har koll får gärna förklara…

Rullar alla andra lag också runt på 7 backar varenda match?
Har aldrig fattat grejen, i min värld är de självklart att man ska spela ihop backparen, inte ha någon form av j*vla rull på spelordningen.

Mer inne på att man bör gå på 2 backpar så länge de orkar och ha ett tredje par som avlastning emellanåt…

Men för fan glad

Glad me en offensiv tvåa. 1-0 Frölunda och matchen över. Tack tack.

Utvisning i offensiv zon. Bertov är lika rolig som forward, som back.

Leleggia och Miele i BP…hm…

En central del i det vi kallar för Hv-hockey.

Skapligt BP ändå.

Bra BP.

Snarare specifikt ett lag under press och med dåligt självförtroende.

Nu hänger inte hv med längre

Okej, då håller jag med om att det är knepigt…

Spel mot ett mål. HV hänger inte med i den här matchen heller. Vinner man pucken så ger man omedelbart bort den till FHC igen. Så sjukt oskickligt i alla försök ty få ut pucken ur egen zon.

Vinn någon jävla närkamp då!!!