Omgång 15: HV71 - Luleå HF

[size=150]HV71 - Luleå HF[/size]

Luleå på hemmais är det som gäller på tisdagskvällen
för HV71.HV som kommer från en svidande förlust mot
FBK på lördagen med bortdömt mål i slutsekunden.
Emil Johansson är avstängd 2 matcher.

Rahm inför Luleå: hv71.se/article/jlpwakhuo-3 … -mot-lulea

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Uuuuhhh… jag vill inte. :confused:

Wedin är borta om jag läste rätt.

Försiktigt positiv inför ikväll. HV var trots allt bra mot FBK. Problemet är dock att det inte räcker för tillfället. Oavsett omständigheter måste man vara överjävligt bra, i synnerhet mot Luleå, på grund av den skitsits man återigen satt sig i.

Viktiga den här matchen är att inte gå på Luleås spel. Spela istället som Luleå, låt motståndarna styra. Håll tajt försvar, spela trist, gå på kontringar och ta chansen i PP.

Som jag ser det så är det få lag, om ens något, som HV kommer att lyckas slå på egen hand. Det krävs en kombination av att HV har en bra dag och motståndarna har en dålig dag. Vi får hoppas att det ser ut så ikväll (och resten av säsongen också).

Annars baseras känslan för vilket resultat det blir ikväll på att det motstånd som slog HV senast fick stryk på ett solklart sätt mot dagens motstånd.

Finns verkligen inget som talar för Hv71 idag mot Luleå.
Här gäller det att alla har en riktigt bra dag på jobbet.

Luleå har ett otroligt bra lag och har fått alla att stämpla in varje dag.
Det har verkligen inte vi lyckats med.

Är rädd att det kan rinna iväg ikväll och krisen är ännu värre.
Men ledningen och Hult sitter i lugn och ro som vanligt och Rahm tycker man spelade bra stundtals!

Kom igen nu både forumet och HV71. Ny match, det gamla är historia och dags att blicka framåt. Vi har en av seriens bästa backar i Kinnvall, en av seriens poängbästa Fw:s i Bergström och två av seriens bästa centrar i Fröberg och Lias Andersson. Vi borde veta hur Luleå spelar vid detta laget och minimerar vi våra egna misstag har vi alla möjligheter att slå ur underläge och plocka 3 pinnar. Givetvis hade det varit skönt att ha haft med Axel och Wedin, men Törngren tillbaka och intressant att se matchen i matchen mellan han och Brännström.

Gör Luleå en bra bortamatch vilket jag tror så blir det ännu en förlust för HV. Jag har väldigt svårt att se hur HV ska kunna rubba Luleå, dvs göra fler mål och samtidigt släpp in mindre.

Viktig match.
Vi har fått igång en trio ordentligt: Fröberg, Sandberg, Bergström.
Jag förstår inte vad som lett till sådant stort grus i maskineriet för trion Önerud, Andersson, Sandin (vi kan även lägga in Wedin, men då han inte är med idag så struntar jag i det).
De glimtar till ibland, men det känns ändå som att det inte klaffar alls.
Hoppas det steppas upp och att vi har ett par olika formationer som skapar oreda idag.

Jaha, då sitter man här igen… som ett slaget barn som försöker glömma allt som tidigare hänt.
Förhoppningsfull och med spänning inför dagens drabbning.

Ska man agera snabbt och tungt idag och ta tre klara poäng, eller viker de återigen ned sig och spelar fjäderlätt och ängsligt?
Idag vill jag se tacklingar i kortsargen, speed, bra passningsspel och en målvakt som gör åtminstone ett par sjuka räddningar.

Men… som vanligt kommer man säkert återigen lägga sig besviken och det enda man kan se fram emot är ytterligare en grå novemberdag på jobbet imorgon… på distans…

Aj då C. Sandberg borta oxå, ser tunt ut igen på centersidan.

Kedjan med Kokkonen törngren och Forsberg känns intressant, tyvärr funkade inte Kokkonen sist som center.

Börjar bli otroligt trist med Holmström nu.
Drar Lias har vi tok kris på C sidan.

Härligt och oväntat!

Foppa! Smutt!

Nu gjorde en av de där ”allsvenska” spelarna mål

Första skottet? Sweet

JADÅ :astonished:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nybeck verkar väldigt lovande. Får hoppas man behåller honom . Men det blir väl tvärtom… Säljs väl och så plockar man in nån medelmåtta

oj vad luleå trycker på