Omgång 15: HV71 - Tingsryd AIF

Den känslan har jag med, Gunnarsson och Larsson känns inte något vidare stabila, vi släpper in många skitmål

Mini-foppa är väl han den där toffeln från Örnsköldsvik?

Rosengren verkar redan stå på huvet iallafall.
Hv kommer dock vinna det här lätt, om de behåller samma tempo och beslutsamhet.

Taif kommer aldrig kunna stå emot om HV spelar så här.

Tingsryd har dock ett drömläge, de kommer hit med flera förluster i rad, ingen tror på dem mot ett HV som har jubileum och bara SKA vinna denna match.

Rätt tacksamt läge för Tingsryd

Men om vi håller denna intensitet kommer de inte orka stå emot

Förövrigt så är kommentatorerna i HA av rätt usel kvalité när det inte är huvudsändning

Beror ju på om det inte krävs mer för Tingsryd att göra mål medans vi får slita och kämpa för att komma till farliga avslut.
När man kollat highlights från andra matcher så är det mycket skitmål som Tingsryd gjorde precis men vi ska leta öppna mål mest hela tiden. Skicka in lite höstlöv vi också.

Men vi har lyckats göra målvakter bra genom åren så varför inte idag också vett jag.

Jag vill veta detta också. Någon som för statistik och kan svara på detta? Jag kan inte minnas sist vi gjorde första målet.

SSK borta 30 okt, innan dess så var det SSK hemma, annars har det varit insläppt första mål

Ska det bli en sådan kväll där motståndarmålvakten blir VM-målvakt…

Högst upp på önskelistan till tomten i år: brutet kontrakt med Kokkonen

Tingsryd leder matchen enbart tack vare flyt, fortsätter vi spela så här finns det inte en chans att de håller undan

Varför spelar Kokkonen med Matson och inte Önerud?
Där var det nära 0-2!

PP?

Beredd att hålla med dig. En riktig floppvärvning.

Han kommer försvinna om Bryggman ryktet stämmer

Farzan: ??

Törngren har en bra bit kvar till formen. Precis som igår är det noll stäm i hans spel och det är hans undlåtenhet i backcheckingen som ger målskytten fritt skottfält. Sen är väl inte Larssons ingripande helt imponerande heller iofs.

Men sett till spelet tycker jag att det är HV för hela slanten, dock utan att skapa de riktigt farliga chanserna.

Om det här inte slutar med 3p för HV så kommer jag bli oerhört förvånad.

Total HV-dominans i spelet, men Tingsryd har haft en hel del giftiga chanser. Puckar som studsar och far i kombination med lite svajigt försvarsspel som bäddat för detta.
Vi borde verkligen vinna idag, men då måste pucken in snart.

Idag ser det ändå så mycket bättre ut än t.ex igår.
Man vill nåt idag.

Tycker dock man lämnar mittzon helt vidöppen ikväll.
Ingen sätter stopp och Tingsryd får lätt komma in i vår zon.
Väl där så får HV ingen tid utan ser väldigt stressade ut.
Tur att det inte hände så ofta bara.

Måste hylla NBS och publiken, man önskar att man var där.

Agree

Tingsryd kanske fick lite gratis tändvätska med av Wilanders tal inför matchen

Nån mer som är i Husqvarna garden som kan förklara bilden som dyker upp då och då högst upp på jumbotronen??

Nr 10 är tillbaka står det och med en bild på Thörna??

Eller, vänta nu, ska Dalen spela i Husqvarna garden.

Dalen ska tydligen spela i HG nästa lördag, HV spelar nästa söndag hemma