Omgång 15: HV71 - Tingsryd AIF

[size=150]HV71 - Tingsryd AIF[/size]

Sista smålandsderbyt denna vecka går mot
Tingsryd hemma i 50års matchen. Hoppas på
seger även denna match.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

7 bokningsbara platser kvar får jag det till, idag blir det fullt!

Härligt! Hoppas på bra tryck, både på isen och läktaren.

Hoppas vi kan köra över Tingsryd ikväll och att fler än bara Forsbergs kedja producerar.

Tröjorna verkar vara en rak replica av tröjan som användes första säsongen 71/72

Utöver reklamen då. Hade gärna sett att man hade kunnat skippa eller minska den på den här typen av specialställ…

Yes, men det är väl så gott som omöjligt att inte ha reklam på dem, dock är det kul att man uppmärksammar såna här händelser och också tar fram replicas av gamla tröjor.

minns 40-årsmatchen utomhus mot LHC för 10 år sedan, en härlig inramning, en usel match dock

Efter Wilanders tal känns nästan som vinst är ett måste idag :wink:

Skämt åsido, det blir en tuff drabbning, Tingsryd har några förluster i följd, dock ska de inte underskattas

Minns det också mycket väl, dels för att jag frös något fruktansvärt pga fåfängan att jag inte fick på mig en tjock jacka under hv-tröjan, dels pga den fantastiska inramningen med fyrverkerierna och för hur tragiskt tråkiga LHC var som parkerade bussen från minut 1…

Vad är det för halvfigur som kommenterar :question:

Idag vill HV spela hockey, kul å se.

Det är ju röva…

Själv hade jag öroninflammation men jag hade sett fram emot matchen så länge så jag stod där och frös som tusan, ett minne för livet arranemangsmässigt men matchen i sig vill man helst glömma, LHC vann med 1-0 efter OT om jag inte minns fel

Så jävla typiskt

Sklle precis skriva att nu har HV stort övertag så då gör väl TAIF mål hann inte trycka på skicka innan det hände.

Hur många matcher i rad har vi släppt in första målet nu egentligen? Idag är det fullständigt orättvist men likväl

Ja matchen var ingen höjdare. Hoppas inte denna matchen går samma öde till mötes…

HV71s målvaktsspel senaste matcherna känns svajigt.

Alltid samma visa. 98% övertag och sen kommer ett mål i röven.
Alltid vid Jubileum också. Har dåliga minnen från utomhusmatchen mellan HV71 - LHC när vi torskade trots att vi var det bättre laget.
Får hoppas HV71 kan vända på steken snabbt. Fortsätter vi spela som vi gör nu och inte går ner oss så kommer vi vinna.

Känns som allt motstånd inte behöver slita blod för att göra mål på oss direkt.

Inte ofta man ser mini foppa bränner ett friläge. Där fick Tingsryd extra energi!