Omgång 15: HV71 - Tingsryd AIF

[size=150]“SPELA HOCKEY BONNJÄVLAR”[/size] står det på skylten :laughing:

Också ett sätt att heja på sina spelare :smiley:

Jag måste ändå säga att det känns jäkligt mycket bättre med Larsson i målet, står fast vid att Gunnar är riktigt usel detta åre. Larsson har haft en dålig match hittills. Idag visar han att han är riktigt duktig, även om hela laget spelar bra och det slinker in en puck så ser Larsson riktigt säker ut i mål. Hoppas tränarna även ser detta och fortsätter bänka Gunnar mer! :smiley:

INSTÄMMER :exclamation:

Får Max Wennlund motorsågshjälmen andra matchen i rad??

Skulle inte förvåna mig, han har varit grym på backplats

Ja, det hade ju varit skönt om han gav den till sig själv haha

Det är väl han som delar ut den, lagom egotrippat att ta den själv :laughing:

Edit: Tingsryd på pucken

Han får ge den till Holm som ändå gjorde det viktiga 2-1 målet.

Sant, tänkte inte på det. Stark moonshine här ikväll :wink:

Utan att ha sett en sekund. Men Max Wennlund. Vilken hjälte. Gjorde det bra som back senast. Och nu mål.

Tycker Wennlund verkligen bevisat varför han ska ha en tröja i år. Sen om det är som fjärdecenter, trettondeforward eller back spelar mindre roll. Men det Wennlund står för är ovärderligt.

Sen extremt kul för Kalle Holm att få näta efter två svagare insatser.

Max Wennlund borde typ på riktigt skola om sig?

Har lite ändrat mig om Kokkonen, tyckte han var helt okej med spelet utan puck innan. Men, eh, Bryggman ja tack.

Och där är väl skillnaden mellan en spelare som Wennlund och Kokkonen. Wennlund fyller en funktion i laget. Kokkonen, som skulle vara en “ledande” spelare är helt intetsägande när han inte producerar. Sämsta värvningen i HV:s historia.

Ja Max gör det bästa av vad han får. Sånna spelare kan vara det som är avgörande när det väl gäller och andra spelare blir skadade.

Timo Vertala borde va snäppet värre än Kokkonen ändå…

Pat Kavanagh och Bryan McCabe var inga höjdare heller, och ej att förglömma, Ryan Obyrne och Bill Sweatt

Hmmmmmmm. Ni verkar helt glömma att vi i Kokkonen har en spelare som floppat på två nivåer i samma lag. Det är unikt.

Jag själv har ju alltid hävdat att Hagos är den sämsta värvningen tidigare. Men Kokkonen skriver just nu historia. Ingen annan har bidragit med så lite. Jag kan köpa att han inte kom till sin rätt i SHL. Men allsvenskan. Kom igen. Det är som sagt unikt att en spelare floppar efter han fått förlängt med ett lag som degraderats.

Johan Hult ligger väldigt nära till hands gällande klubbens sämsta värvning någonsin. Oklart huruvida motivering är nödvändig i sammanhanget.

Veli-Pekka latrinen var en succé i jämförelse

aaah, glömde denna före match: