Omgång 15: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

Nästa för HV71: Back to back mot Växjö Lakers fredag hemma, lördag borta. Hoppas det
finns mer glöd i HV spelarna i matcherna mot Växjö än det fanns mot Prag hemma. Hoppas
HV71 kommer ut som ett annat lag och ger Växjö en hård match i slaget om småland.

JP: jp.se/article/hv-stjarnan-vill-mer/

Anton Bengtsson inför match: hv71.se/artikel/malraivdm-3i … rten-i-shl

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spelar de lika uselt som i tisdags kan man alltid byta till Doobidoo…

Nej skämt å sido så hoppas man ju att de fick sig en rejäl läxa av tisdagsmatchen och kommer ut laddade som tusan.
Nu ska vi visa lillebror vem som är bäst i Småland!

Ja som man spelade mot Sparta får man hoppas de inte gör igen, kommer krävas bättre fokus ikväll.
Växjö har bra form just nu och till skillnad från HV så tog de sig vidare i CHL med vinst mot Saipa så blir en utmaning.

2 veckor utan SHL-hockey. Jag är så fruktansvärt less på dessa obetydliga kalle anka-turneringar som bara devalverar Tre Kronor :imp:

Tror det kommer bli riktigt jäkla bra matcher ikväll och imorgon! Tror nyckeln till seger ikväll blir att hålla nere antal utvisningar.

Vill se Christensen lyfta sig ett par snäpp ikväll och leverera en kanonmatch!

Ja, Christensen måste höja sig. Han var bra första matchen han spelade. Men sen har han varit osynlig. Hans form kommer nog!

Växjö… tycker jag HV verkar ha problem med… men ikväll tror jag HV tar 3 pinnar :slight_smile:
Tar HV 3 poäng i detta dubbelmöte med Växjö är jag nöjd. Allt över 3p ser jag som en bonus :wink:

Gjorde en liten research:
HV och Växjö har mötts 25 ggr i SHL sedan 2011. HV har vunnit 10 och Växjö 15. Antal mål för HV är 60 och för Växjö är siffran 70.

Tycker #24 har haft ett par matcher där han varit bra, dock har inte HV71 hittat någon bra omgivning. Tedenby blir kaka på kaka.

Pw i mål idag trodde jag faktiskt inte.

bra start…

Snyggt Pilut…suck…

Lallande spel. Känns ju igen… Kom igen nu!

För övrigt en otrolig lam avblåsning på Reese innan

rädd för ras i spelet nu men visa mig motsatsen snälla

Hur kan det inte vara utvisning på spelare som slashar Brithen när han går mot mål?? Klubban ligger över båda händerna i 2-3 sekunder mitt framför domaren.

Ibland är de så jäkla snabba på att ta utvisning så fort klubban rör händerna.

Men fint spel av HV nu! (vi glömmer Piluts dundermisstag)

hv för spelet men vöxjö leder i farligheter

pp kom igen nu

Vad håller Pilut på med? Vi har 7 backar skärpning eller bänkning

PP är ju ett skämt…ett dåligt sånt

Nån som sett en bakomryggen-passning som gått hem?
Blir ju bara pinsamt att se, när de inte klarar av det…

pilut är inte bra idag…