Omgång 15: HV71 - Växjö Lakers HC

Skönt att någon fler såg samma period som mig! Så kan det vara ibland, man för matcherna och får ändå målen i baken. Så länge dom håller upp samma spel så löser det sig i långa loppet.

Växjös backar gjorde också misstag, men dom fick inte lika hårda konsekvenser som 0-1 målet. Lugna er…

När har Söderström visat att han ska spela? Har ni spenderat tid på träningar och sett han där, har han varit bättre än Wentzel då? Ingen kritik mot er som tycker det men undrar bara. Tycker att Wentzel tar de lägen han tar men det blir alltid samma snack när HV ligger under/förlorar. Det är sedan gammalt…

Vi får inte släppaett till.då är det kört. Andrasnart. Brukar ju gå bra.

Vi är enade i målvaktsfrågan. Som både du o ja vart inne på hur kan Pw vara så given 1a? Okej Linus gjorde några misstag i Örebro matchen utan hjälp från försvaret ska tilläggas men han sprider ett annat lugn och läser spelet väldigt bra. Enormt stor talang

Wentzel gör en tavla per match… " de är sen gammalt". Nä men seriöst när har wentzel visat att han ska vara en given första målvakt? För
i mina ögon är han långt ifrån en given förstamålvakt, särskilt om man har som ambition att vara ett topplag.

Det är ju själva FAN att PW ska spela han är ingen förstamålvakt som HV behöver!
Kom nu inte dragande med att det är försvarets fel en toppmålvakt SKA ta båda målen idag.
På tvåan var han som klistrad vid första stolpen trots att spelet för länge sedan gått över åt andra hållet!

Pw är en bra målvakt inget snack men Söderström har mycket större potential. Tycker han borde få chansen snart igen. Han var dock sjuk innan uppehållet. Men efter Pws match i tisdags trodde jag att Söderström skulle få stå idag. Idag kan inget lastat Pw. Pilut och dåligt bp.

Bra! Det var viktigt. På min tv lät det som om domaren blåste 0,5s innan målet så jag trodde de skulle döma bort det.

viktiiiigt

Stenlundd kan man lita på!!

Inget av lakers mål idag är otagbara för en bra målvakt !!
Som jag sa vid mål 2 var sidledsförflyttningen under all kritik därav ett öppet mål för dom ettan var helt klart INTE otagbart .

Började undra vad Stenis gör i PP, nu vet jag :slight_smile:

mer nytta än sundh

Sören Persson :imp: :imp:

EDIT: 2+2 visst för lakejen.

Kan Adam skjuta så hårt? :slight_smile:

Insida knä på Törngren. Kändes nog. Aj aj aj.

2-2YYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS

Jag önskar Teden får nåt av all jävla fart han har.

Edit: Haha. Assist iallafall :slight_smile:

jaaaaaaaaa

Jaaaaaaaaaaaaaaa osynlige mannen visar sig :smiley: