Omgång 15: HV71 - Växjö Lakers

4 gillningar

Gillar denna stark. Borgis får börja som han avslutade förra matchen och Day är äntligen på bänken. Det tog alltså 14 matcher innan nyberg fick täcka upp den ja… Ingen stakke. Tycker det ser bra ut faktiskt!

6 gillningar

hoppas nyberg tar sin chans nu.

4 gillningar

Trist att vi inte får se Ang men skönt att Borgy slipper spela med Tikka!

6 gillningar

Kul att se Träff igen, hoppas han fortsätter köra järnet.

2 gillningar

Bra att Nyberg får chansen framför Day.
Sedan får vi se hur speltiden utvecklar sig. 7:e backen har fått en hel del speltid vissa matcher.

Tycker han har gjort det helt OK. Känns ganska skönt att inte ha en -3 back inne hela tiden om jag ska vara helt ärlig, även om jag noterar att han även är inne på ,ycket framåt…

Väl första matchen med vettig partner och på “rätt” sida. Möjligtvis mer bekväm så och kan vara skillnaden till bättre prestationer.

de som jag gillar med Nyberg är att han är jävligt rak i sitt spel och rejäl . Får han en chans att skjuta så skjuter han . Får han chans att tackla så tacklar han

5 gillningar

ÄNTLIGEN får Lenc spela med bra omgivning, Lenc, Borgis och Lyrenäs kommer bli succe

8 gillningar

Ett måste med tre pinnar ikväll.

4 gillningar

Gillar dagens line up starkt.

Backsidan ser bra ut, helt rätt att day får kliva åt sidan till förmån för nyberg.

4 bra kedjor.

Day extraback. Ingen kan längre förneka att HV kikar på det här forumet :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Han kommer till Sverige och kollar hockey snart igen.

stakke är han bänkad nu eller är det något annat?

Skadad, enligt uttalande från AB i Jp.

Aha, hmm.

Lenc är bra defensivt och OSL kan backchecka med sin fart. Hoppas Borgström kan gå loss. Har vi två bra kedjor + smurfarna så borde det gå lättare att matcha.

3 gillningar

det håller jag med om och den här kedjan känns väldigt bra!

Jag ser också det som osannolikt att Ang blir spelklar. Men inte helt osannolikt att man mörkar.
Ur rent sportsligt perspektiv hade jag mörkat det.