Så många tankar. Alldeles för många tankar. För svåra tankar. Paradoxala tankar, självmotsägande tankar. Hur bör man ställa sig till sakernas tillstånd? Ställa in eller ställa upp? Vi var nyligen alla inställda på att ställa upp, sen kom Abbomben och nu står vi här återigen på skälvande ben, efter elva ipren, redo att ställ in. Säsongen. Livet. Allt. För att direkt efter vädra morgonluft medelst det enkla köpalternativet.
En paradox. Allt är en paradox, vår förening är en paradox. Är det ens vår förening längre? Om man likt i Theseus skepp byter ut precis allt över tid, som vi snart gjort, vad finns då kvar? Svaret är kärleken. Ständigt denna kärlek, som sätter käppar i hjulet för normal levnad och välstånd. Bevarad, men sällan besvarad. En kärlek som driver oss mot galenskapen och tron på vinst och framgång. Tron på ett lag i passgång till tonerna av skönsång. Någongång. Denna gång? Självklart!
Finns väl inga myndigheter som jobbar helg? Rent byråkratmässigt menar jag? Inget “kommer väl ut” under en helg från dessa förutom i nödfall, typ folkhälsomyndighetens pandemi-pryttlar?
Att Ang skulle bli klar ser jag som helt omöjligt. Jag ser det dessutom som högst osannolikt att HV skulle hålla inne på en sådan grej och inte maxa peppen.
Nån som kan guida var jag hittar information om mat i arenan? Jag och sonen har åkt tåg sen kl 8 imorse, så vi har inte fått i oss lunch. Tänkte istället dra till arenan tidigt och käka. Han är en kräsen fyraåring, så jag vågar inte chansa…
Live resultat mellan Malmö och Modo är både bra och anus.
Men ser det som bra då de trycker ner Modo ner i skiten.
Hv får göra sitt.
Vinn bara vinn ikväll!!