Omgång 15: IK Oskarshamn - HV71

Ska bli bra drag på borta-stå med!

4 gillningar

Vinst är väl ändå ett krav idag om säsongen ska kunna räddas. Man behöver får medvind nu och det finns inget lättare lag att slå.

1 gillning

Tack för ännu en fantastisk matchingress. Jag hade bestämt för att inte se matchen, dels orkar jag inte, dels för omgivningens skull. Jag blir ingen rolig person efter alla förluster. Men matchingressen gav mig mod. Jag kommer resa mig och knäppa på TV´n som vanligt. På med matchtröjan och full av hopp och tro! Tack Diabolics.

2 gillningar

Kom igen, idag vänder det
Smålands, Sveriges, världens bästa lag🫶

2 gillningar

Vi har spelat 14 ödesmatcher hittills. Vi har inlett sämre än både ifjol och året vi åkte ur. Match nummer 15, tillika jumbofinalen mot Oskarshamn, blir Ödesmatchen med stort Ö.

Vi får inte torska. Vi måste vinna. Förlust idag och vi får nog sätta vårt hopp till att vi lyckas vinna fyra matcher i ett kval.

3 gillningar

Det här är så sorgligt.

Ångest idag igen, hur fan kunde vi hamna här?

Precis min fråga. För ett par månader sen så diskuterade vi hyfsat lättsamt här inne, som ovanstående sa, hur fan hamnade vi här?

Kanske ska sikta på att bli bäst i Södra Vätterbygden först - klarar HV i nuvarande form ens av att lägga Dalen på rygg…svårt att vinna matcher när man “aldrig” gör mål (191 minuter sedan👎)!

Det enda somkan rädda dagens match är ett enormt bortastöd i ryggen och ett par snabba flasxmål som får upp självförtroendet. Forza HV!


#76 gör ikväll comeback och är tillbaka på isen matchen mot IKO.

Johan -“Det har grinat hårt emot oss, grabbarna verkar inte ha lärt sig teka i varken NHL eller KHL.”

Hur är din form?

Johan skrattar -"Det är inget att hymla om, nä men den är vad den är. Vi pratade inom tränargruppen hur vi skulle ta ut mig inför match åh valet föll på armbrytning. Jag körde mot både Borgström och Shore, vilket resulterade i vinst.

Har du hunnit med något ispass med gruppen?

Johan -" Nej jag har inte ens en ny tröja utan vi tänkte äh skit samma hur mycket värre kan det bli! Viktigaste blir synen för min del.

Matchen mot IKO spelas idag 15:15.

Jönköpings-Posten
Donald Sandström
donald.sandstrom@jp.se

6 gillningar

Idag vill jag se:

  • Tajt defensiv igen
  • Fullkomligt bombadera deras mål och gå på returer, skapa oreda
  • Spela som ett lag, spela för varandra, spela för att vinna
  • Får vi ett mål i baken, bryt ihop och komigen, vänta inte på att nån annan ska ta tag i det
  • Leta inte efter den perfekta passen för det snyggaste målet, vi behöver göra skitgörat och skitmålen också
1 gillning

Jag har länge tänkt försöka fixa till det där, genom att göra nedräkningen mindre i bredd men alltid skjutit det framför mig :sweat_smile: nu kanske jag får lite mer motivation om det är fler som stör sig på det :+1:

Gör HV inget mål idag så delar vi ”rekord”plats med Brynäs när det kommer till flest matcher utan att näta :slight_smile:

1 gillning

Blir en tuff match idag.

Oskarshamn har fått de där som vi söker efter , att ankaret ska lossna.

Jag tror att oavsett när vinsten kommer för HV71 så kommer de släppa för många av spelarna. Idag hade de varit så jävla gött om de sker.

Två lag med stukat självförtroende. Första målet blir oerhört viktigt, kanske t o m direkt matchavgörande. Skulle säga att oddsen är 60-40 till Oskarshamns fördel som har hemmaplan och haft lite mer medvind på sistone. Men ska vi ha någon chans på en bortamatch i SHL den här säsongen så är det nu.

“Ett” lag med stukat självförtroende Oskarshamn går som tåget. Vunnit 4 av sin 5 senaste matcher.

1 gillning

Okej, 70-30 till Oskarshamns fördel.

Tror på HV idag så jag vänder på nuffrorna. 71-29 till HV:s fördel!

Blir förvånad om det inte blir en vinst idag. Vi är bättre än Oskarshamn.