Omgång 15: IK Oskarshamn - HV71

IK Oskarshamn vs HV71


imageimage

Jag ger upp.
Inte helt olikt ett hockeylag som jag av oklar anledning kom att tänka på. Ibland svävar man iväg, i tanken, i sinnesstämningen, i livet. Ibland är skärpan inte där. Ibland vill man bara att tiden skall gå och att livet av någon outgrundlig anledning skall presentera den räkmacka man absolut vet att man inte är värd. Passiviteten upptar hela ens sinne. Det är tjockt. Det är segt. Det är apati.

Men med tiden blir även apatin tråkig, så tråkig att man finner sig själv aktiverad, helt utan mening, helt utan medvetande. Plötsligt börjar livet återkomma. Det är underligt. Livet. Hockeyn. HV71. Det sistnämnda kanske inte är så himla livfullt för närvarande. Det är nära nog motsatsen. “Flat line” är diagnosen. Receptet är startkablar och Oskarshamn 3.

På Frankensteinskt manér hoppas man se tillstymmelse till liv och kroppslig rörelse när Lindbom drar i strömställaren inför matchstart. Det är en styggelse som Kent har sytt ihop, det är det. Men det är vår styggelse. Så länge vi bara kan skilja oss från dess skapare, så skall vi nog kunna ge denna styggelse precis den kärlek och omtanke den efterlängtat, så att den kan genomgå sin metamorfos och leverera ännu en svängom i svensk hockeys finrum. Det hoppas och tror jag på.

Res er, HV-vänner!

Pelle-tankar

FORZA HV71!!

22 gillningar

Magiskt! Imorgon hörni, vänder det!

image

15 gillningar

Karlkvist kommer låta oss lida för varenda utvisning vi tar. Jag skiter nog i att ens se denna matchen.

Jag tror på oss! det gör jag alltid. Med en dåres envishet.

5 gillningar

Även om du inte ser kommer tråden missa dina erfarenheter eller vad?

1 gillning

Vi slår ur underläge. Vilket tyvärr ironiskt varit en angenäm resa hittills.
Bara bytt tränare fram tills dags dato! Igen
Gav väl inte värsta hugget
En del defensivt men tyvärr saknas offensivt fortfarande.
Det finns gömt offensivt kapital om man överväger till fördel.
Vem tvivlar på seger?
Inte jag så länge matchen inte startat
Ha ha ha

För varje förlust på bortaplan kommer vi närmare en seger. Kan ju inte pågå i en evighet. Plötsligt händer det.

2 gillningar

Jag gjorde en formateringsändring på ingressen. Nu bör loggorna dyka upp centrerat i mobilversionen, gör de det? Kan någon bekräfta? Eller rapportera om det blev en avsevärd försämring av någon anledning?

Ja, centrerat och snyggt!

1 gillning

Tackar.

Fattar inte att jag missat detta tidigare. Jag gillar rena tydliga grafiska linjer.

4 gillningar

Vid förlust mot IKO ser det riktigt illa ut, då är det minst 6 p upp till en trio (IKO, RBK och LIF), som dessutom har en match mindre spelad. Den dåliga målskillnaden blir ju ytterligare en minuspinne för HV. Vill till att Lindbom snart börjar leverera på messiansk nivå, annars blir det möte med Djurgården och Nybro att se fram emot nästa höst…:frowning:

The Great Battle of the Båtten!

Vid förlust kommer vi rista in “Debaclet på Döderhultsvägen” i HV’s historieböcker.
Det stora slaget om Le Båtten där spiken i kistan för HV som elitlag i SHL slogs in.
Så jävla illa är läget.

-Fy fan, fullsketen av ÅNGEST knappa 15h innan match.
Spyr jag inte innan matchen är igång/slut så är det ett mirakel.

Vad är det för krisdrag Aftonbladet sport snackar om :stuck_out_tongue:har inte Aftonbladet Plus…

Säkert i vanlig ordning ett dåligt försök att sko sig på det stora allmänintresse som finns runt HV71. Troligen en förändring i kedjorna eller liknande ”krisdrag” :sleeping:

Var det inte nåt om att man snackar om att ta in en psykolog??

2 gillningar

Dagens målsättning idag för grabbarna tät defensiv bakåt och ett mål framåt. Små steg i rätt riktning över tid leder till framgång. Blir det inga mål idag så får vi mönstra korvgubben i första linan nästa match som nån tidigare skrev. Up the Irons (Hv)!

2 gillningar

Stämmer, sen spinner ju media loss utan dess like, krisdrag mm.

Har för mig att grabbarna hade en sittning med Bella från tv programmet Elitstyrkan förra säsongen, kanske gav grabbarna lite perspektiv då.

1 gillning

Lindbom, Pelle och Davidsson gör alla comeback på isen mot IOK för att bryta måltorkan tippar jag på

Har jag telefonen “stående”, är det centrerat, men har jag den “liggande”, är IKO uppe till vänster och Hv71 centrerat under.

På surfplattan, “liggande”, är loggorna bredvid varann och på surfplattan “stående”, är IKO uppe till vänster och HV71 centrerat under.

Knepigt att det blir så olika, men ingen stor sak för mig i alla fall.

Känslan idag är bra. Vi har en seger mot OIK och en lördagsmatch i Oskarshamn får väl alla att tagga till. Nu åker vi uppåt!!

1 gillning