tyckte de med men men
Det här iaf inget spel man slår Björklöven eller Karlskoga med över 7 matcher (vilket är dem lag som kommer vänta om vi når hockeyallsvenska finalen)
Vi har kommit mer än en fjärdedel av säsongen, att man fortfarande inte ser tendenser ens av grundspel är rejält oroande
Anfallsspelet är riktigt svagt. Har sagt det tidigare och säger det igen. Jag tror man måste förstärka tränarstaben med en forwardstränare. Det här håller inte hela vägen, är jag rädd.
HV började serien bra och spelade i ett helt annat tempo än motståndarna. Men efter 7-8 matcher började man falla in i det allsvenska tempot. Det är lite oroväckande faktiskt.
Brukar vara försiktig med att kasta bajs mot domare men ikväll är det fanimig sinnessjukt värdelös nivå.
Att man låter Stefan Johansson med 379 säsonger i AIK döma just AIK är… märkligt.
Det kommer man inte göra, det verkar vara gjutet i sten att Tommy och Fredrik ska vara tränarna som ska göra det.
Jag är fortfarande inte övertygad om att laget går upp, det är större chans för fiasko än succé
I slutspelet kommer det snarare bli värre dessutom. Tommy måste förövrigt sluta upp med sitt “vi är på upptäcktsfärd” snack, vi måste ju ha ett grundspel att falla tillbaka på när spelet inte fungerar.
Många av de 39p vi spelat in har kommit tack vare individuell skicklighet på slutet, något som absolut inte kommer funka i ett slutspel där det är kamp om varje mm på isen
Segt och nonchalant! Det ger inga 3p i Allsvenskan. Det är Hv71 i ett nötskal, alla lyckas vara lika dåliga samma match.
Ingen som drar igång det utan alla blir passiva och åker och väntar på att någon ska göra något. Spel i egen zon vinner vi inte en duell utmed sargen. Otroligt onödiga utvisningar från vår sida. Sätter vi fart på benen så kommer AIK tvingas dra på sig utvisningar också men då måste vi låta benen gå. Återigen så tycker jag motståndet har högre fart över hela isen än storfavoriten Hv71.
Önerud ser tung ut och är inte i form det märks tydligt för han som ska vara så stark vinner inte dueller vid sargen heller. Vet hans bakgrund men är han inte 100 så bör han ju inte spela om det påverkar.
Hoppas S/S tar fram hårtorken i paus för det lär krävas om det ska bli poäng ikväll. Nyfikenheten bör vara borta nu och dax att ta fram blåstället och kämparglöden.
Även truppen behöver ses över, riv kontraktet med Kokkonen, ta in Bryggman, Lägg ett drömbud på Andre Petersson vore en bra början.
Kanske även slå en signal till Pär Pettersson och börja jobba med det mentala
Nu är det oroväckande likt hur det såg ut ifjol, alla åker runt och väntar på att någon annan ska göra jobbet
Menar man allvar med att gå upp bör man åtgärda saker nu och inte med 5 min kvar av transferfönstret
Kan ngn förklara var en spelare som önerud håller hus?
Så lätt
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
Räcker med att lira en period i allsvenskan
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
Sådär ja!!!
Marcus har varit bra idag, skapat mycket!
Det är oerhört viktigt att vi får produktion från fler än Vesel-kedjan.
Önerud behöver få göra mål, han spelar ju i helt fel kedja, Kokkonen och Wennlund ska inte Önerud spela med för att få ut det mesta av sitt spel
Att låta Stefan Johansson döma en AIK-match är lika dumt som att Wessner skulle få döma en match där Karlskoga är inblandade
Du har helt fel, de räcker i den här serien, vi hittar ett sätt att vinna oavsett.
Vi blixtrar till i vissa sekvenser och då tycker jag det är klasskillnad och kontroll Men faller sedan tillbaka till 89% och fastnar länge i egen zon.
Sen är ju AIKs målvakt helt okej också.
Mål?
Inte mål