Omgång 16: Färjestad BK - HV71

Wallin, Berglund och Görtz står listade i fjärdekedjan .

Kan det vara så att de tänker stoppa in dem så mycket som möjligt när HV:s svagaste backpar är inne (Stefan Johansson och William Karlsson)

HV har ju ofta i egen zon (även med de sämre backparen) vägra spela enkelt och få ut pucken över blå - även om de är pressade av SAIK:s förstafemma - så det är kanske den bästa taktiken för att utnyttja HV:s svagheter …

Hoppas vid alla gudar som finns att du har rätt.

William Karlsson? Back?

Balndar alltid ihop de namnen - Jesper Williamson menade jag

KOM IGEN NU HÅVE!!!

Jaha. Då åker vi. Så jävla nervös så håller på att skita ner mig.

Fler som har problem med att streamen “hackar” var 5e sekund?

Brithen kommer leverera direkt tror ja.

Fan, jag tycker inte man försöker hitta en bra kedja till Krog. Den enda anledning till att liket sett ok ut är att alla andra varit så kassa.

Jag vill se en lina mer lik den Krog huserade i förra sässongen.

KOM IGEN NU FÖR FAN!!!

Otroligt viktig match ikväll på många sätt. Känslan säger tyvärr förlust trots FBKs försvarsproblem men det är viktigt hur prestationen ser ut. Vill inte se Dahlén stå och prata som om han sett en annan match än vi andra som tyvärr varit fallet tidigare. Wesslau måste upp annars förmodligen kört. Skönt att Salmela får spela med Fälth, borde bli bättre.

Fan då… Där ska det väl vara mååål? Inte konstigt att vi ligger sist om man missar såna chanser.

Öppet mål av. Miss av HV. Måste sätta såna lägen!!!

Omöjligt att missa!

Sätter man inte dom där så har vi problem!

3-0 brynäs för övrigt… 3 mål på 1,5 min typ. hyffsat effektivt…

Sorry men OT:
Vad i helvete händer i Skellefteå? 0-3 efter 7 minuter.

Ramträffar och missade öppna mål ???

Jävlar va bilden hoppar. Inte ok.

Måste bli effektivare! MÅSTE GÖRA MÅL!

Powerplay nu. KOMIGEN!!!

kanske tur att det är FBK som vi möter, för annars brukar man ju bli straffad när man inte sätter sina chanser…

det är nog det värsta som finns, när man spelar bra, gör allt rätt utom mål, åså blir det 0-9 i röven.