[size=150]HV71 - Färjestad BK[/size]
[b]Hemmamatch mot träsko.
Yada-yada, små marginaler, drakar å grejor?
Vinn för bövelen!!!
[/b]
[size=150]Tommys tankar[/size]
[size=150]FORZA HV71!![/size]
(Diabolics - proxy för Macce)
[size=150]HV71 - Färjestad BK[/size]
[b]Hemmamatch mot träsko.
Yada-yada, små marginaler, drakar å grejor?
Vinn för bövelen!!!
[/b]
[size=150]Tommys tankar[/size]
[size=150]FORZA HV71!![/size]
(Diabolics - proxy för Macce)
Behövs inte ens vaselin imorrn. Färjestad vinner enkelt.
Färjestad har en del viktiga pjäser borta och torskade hemma mot IKO så tycker vi bör ha en god chans imorgon faktiskt.
Lennström är ju seriens bästa back, i konkurrens med Pudas, och även Wikstrand är borta.
Nygård och Björklund bland forwards saknas också vilket borde märkas.
Vi får in Lenc och borde bli starkare av det då han, antar jag, ersätter Glad som ytterforward.
Studsar det rätt och att Ortio gör en toppmatch så kan vi med hjälp av publiken ta en välbehövlig seger.
ja, får hoppas att vi kan dra nytta av att de har nyckelspelare borta. kul att se lenc och hoppas han får in lite energi i laget.
Hoppas verkligen vi får ett mål i början av matchen ifall vi startar bra de första 5 min
Jag förutsätter att Lenc går rätt in i förstafemman med Andre och Miele. Allt annat vore ju TJÄNSTEFEL!
NI behöver inte se matchen, jag kan ge ett kort referat här:
En HV-spelare förföljer en motståndare vid sargen.
Resten av HV-spelarna är som förtrollade av detta scenario och 2 av dem börjar sakta glida ned mot där pucken är.
Plötsligt passas pucken in framför mål där en motståndare helt fräckt dyker upp och smaskar in pucken i kassen.
Ingen tänker på att det kan vara bra att vrida på huvudet och se var motståndarna är - att det är svårt för pucken själv att åka in i mål utan att det finns en motståndare som använder sin klubba - ta bort motståndarna/klubborna!!!
Titta t.ex. på Frölundas första mål förra matchen , fyra man skiter blankt i den enda Frölundaspelaren som hamnar ensam framför kassen . ( Det är egentligen 4 mot 1 för HV där - och nej, detta händer inte bara en gång utan ständigt … kolla repriserna på SHL.se )
Detta återupprepas i match efter match
Stämmer NÄSTAN.
Vi har en av våra platser som inte är nyttjade. Vem kan fylla den? Nån, snälla?
Denna match känns helt avgörande för framtiden. Torsk och vi kan nog räkna med kval! Vinst ger råg i ryggen med spelare tillbaka efter uppehållet och en Hjalmarsson på isen. Sen förhoppningsvis ytterligare någon back in på Glada bekostnad som inte håller för SHL!
Ska Teden spela idag??
Såg bilderna som Hv lade ut. Där var hans klubba med.
Edit
Såg även HV’s svar på Twitter att han inte ska vara med.
Han är ju en av de som kommer tillbaka efter uppehållet, så hans klubbor är säkert uppställda inför träningspasset som var tidigare. Skulle inte läsa in mer än så i detta. Men vad vet jag?
Denna 3 poängare är väldigt viktigt. Man skäms om laget visar inställningen som senaste hemma mot Luleå.
Uppehåll med medvind vore bra för gruppen. Spela på liv och död nu.
Hoppas lenc gör tre mål
Livsfarlig Allsvensk 2:e kedja. Har vi någonsin haft samma uppställning 2 matcher?
Märkligt att Westerlund petas. Tycker Martinsson ska petad. Han har varit sämst av alla senaste tiden.
Tombola varje gång……
Coacherna känns ju inte helt hundra måste jag säga.
Tror Filander tagit oss till Play In faktiskt….
så nu kan alla se kedjorna också!
Om Davidssons låter Miele avsluta kan det funka
Å Rögle tar tre poäng. Röv.
9 av våra 12 forwards spelade i allsvenskan förra säsongen.
FBK tog guld i SHL.
Har nån match någonsin varit mer klar på förhand?
Ett mätt guldlag har inget att sätta emot hungriga allsvenska lirare. Hemmaseger