Omgång 16: HV71 - Skellefteå AIK

Ikväll är man på plats i HG igen.
3p vill vi ha då :slightly_smiling_face:

Hur gör man mål på zzzaik? De har ju en hv-guld målis.

Blir ett bra test av vår förmåga få en puck att gå in i en målbur (som inte är vår egen).


Ligans formstarkaste lag mot formsvagaste. Enkel seger :wink:

16 gillningar

Tack, världsklass på den inledningen ! :slight_smile:
(Resten bra också, förstås.)

Ja, det här blir tufft.

Ett brandskattat ZAIK ikväll. Hur många av deras spelare kommer göra första målet för säsongen ikväll då?

5 gillningar

Inga väskor med in på arenan.
Hur fasiken skall motståndare få in feta hockeytrunkar på arena?
Skojar bara……

Men det blir lätt seger ikväll. Jag såg en del i spåkulan!
:sunglasses:

1 gillning

Tikka istället för Tedenby , upp till bevis

1 gillning

5 gillningar

Enligt mig starkast möjliga lag nu när Maalahti inte funkat. Vi kan nog inte få ihop ett bättre lag med den truppen vi har.

Tror faktiskt på full pott denna höstlovsvecka!

Härligt med ett tufft och fysiskt starkt lag också även om Hansson och Stakke är utanför.

1 gillning

Vilka saknas i Skellefteå?

Tedenby skadad?

Johnsson lindholm typ

1 gillning

Jepp. Tydligen. Ingen större förlust dock.

1 gillning

Lika mycket skadad som Tikka var tror jag. Bra med petningar.

1 gillning

Dåligt att peta han efter en bra match om det nu stämmer!

1 gillning

Rätt ge Tikka chansen som ytter och i ett lag med lite bättre grundspel. Teden i min mening håller knappt för shl. Lite som Tikka men nu får man se vem som är minst sämst av dom.

Tycker i alla fall den 3e kedjan har mkt muskler och starka spelare. Borde klara vinna mkt sargspel.

2 gillningar

Teden har inte varit i närheten av att vara så dålig som Tikka. Att ens jämföra dem är en smula. Elakt?

Teden har varit okej. Problemet är att han inte varit mer än det. Problemet är att han värvats för att vara super.

Tikka har inte ens kommit i närheten av att vara okej.

5 gillningar

Hade gärna sett att man satt upp Hugo P som extra istället för Stakke.
Inget ont om Stakke men ser hellre att en talang som Hugo kan få chansen istället och få göra några byten om Tikka är under isen ikväll med.

Med det sagt så hänger Tikka två kassar ikväll :sunglasses:

Nä Tikka är nog en av årets största flopp i hela Shl sett till lön och förväntad topproll.
Är det så att han spelat skadad och gått på 70% som det sägs så är det upp till bevis nu annars har jag inga problem med att kontraktet bryts och han flyttar hem till Finland så kan vi hitta nått bättre.

Förstår inte heller detta… enligt mig ska han inte spela en minut till. Han är verkligen jättedålig.