Omgång 16: HV71 - Skellefteå AIK

Skellefteå AIK vs HV71


image image

Är hålen tätade?
Baserat på rapporter från träningar, de senaste matcherna samt uttalanden från spelare och ledare, så verkar det som att Lindbom greppat grisen från rätt håll. Bakifrån. Gudarna vet att detta behövs. Speciellt Durga, försvararen av den kosmiska harmonin. Ty kosmiskt stora ytor har funnits i försvarszon och inte har vi haft mycket till harmoni i vårt defensiva spel. I detta svåra läge har vi nu satt all vår förhoppning till vår egen halvgud. Hela tränartrion består förövrigt av personer med olika grader av gudbenådning.

Durga betyder bokstavligt “opasserbar”, ett epitet som våra backpar borde eftersträva. Detta är extra viktigt en dag då man möter Skellefteå som ingalunda kommer tillåta insprutning av mål. Min väldigt svagt heliga profetia säger att det lag med bäst defensiv kommer ta hem vinsten idag.

För övrigt så är känslan att vi alla är lite försiktiga just nu. Ingen vet var vi står, såhär kort efter Johan’s nedstigning. Är det bu eller bä? Finns där hopp eller är vi dömda till evig förtvivlan? Kvällens match kommer inte ge ett adekvat svar på den frågan. Den är bara ett steg till på den långa ångestmarsch vi har framför oss.

Så, ett steg, en fot, i taget. In Lindbom we trust.

SIMON500

FORZA HV71!!

26 gillningar

Tack för en, i vanlig ordning, fin matchtrådsstart, mr. Ordekvilibrist.

Tycker “Andas in, andas ut” kan beskriva känslan man just nu känner kring HV.

“Jag föddes med (HV-)hjärtat utanpå
Har gått sönder en gång eller två (snarare tusen) men
Jag hör det slå än

Andas in andas ut
Andas in andas ut
Det blir bättre till slut.”

ZAIK har inte samma spets som tidigare, men en jäkla bredd. Ikväll vinner vi.

Ena foten framför den andra.

6 gillningar

Tillbaka i hemmaborgen, förhoppningsvis är senaste matchen som bortglömd.

Idag kniper vi en härlig trea!

1 gillning

Idag ställer vi motgångssupportrar förväntningarna högt:
Ingen genomklappning.
Kan vi dessutom visa att vi har ett bra(!) försvarsspel så gärna 0-0.
Bonus: Varje poäng!

9 gillningar

Idag vinner vi. Shore visar vägen med två assist till AP och borgström lirar fram Foppa och OSL. Lindbomförsvaret gör ortio till mur.

Kämpa hv!

1 gillning

Trodde först detta var något du ville addera till låttexten :sweat_smile:

1 gillning

Får skicka ett mail till Thomas Stenström och be honom ändra texten lite :upside_down_face:

1 gillning

Har befunnit mig som i en dimma sedan segern i lördags. Den vinsten satt ju så fint. Kändes lite som en sån där säsongens-sista-match-vi-säkrar-nytt-kontrakt-match. Har velat spara den känslan på burk.

Har inte återhämtat mig helt och är i ärlighetens namn inte riktigt redo för match ikväll. Vill inte att lördagens sköna känsla ska försvinna.

Därför önskar jag följande. Vinn bara ikväll. Låt den goa känslan finnas kvar när vi summerar matchen 21.10-isch.

5 gillningar

Vinner vi ikväll ser man ljuset i tunneln, vinner vi inte…same old shit

Men kom igen nu! man vill ju se Lindbom,Shore,Kaski-effekten nu!

1 gillning

Domarna kommer göra sig redo för “The return of the Tommi Tikka” ikväll!

1 gillning

Asså… Tikka… Har vi kommit in i en andra andning där, eller? Att vi plötsligt tror på honom. Igen? Jag struntar i om han är skadad eller hel. Han känns verkligen inte som en spelare för ett SHL-lag med ambitioner att nå slutspel/eller hålla sig kvar i SHL.

4 gillningar

Låt andra kedjan vara som den är nu. Ingen Tikka idag tack.

1 gillning

Sätt in Tikka i fjärde med önerud och Lindbäck. Då blir de åka av. En riktigt 4 kedja som på gamla goda tiden.

Nej jag tror inte på honom till 100%, men om det som ryktena säger att han spelade skadad innan. Måste man nog ge han en sista chans. Vi har ju skrivit 3år…

Hahaha! Shoresy! Give your balls a tug!

2 gillningar

Tycker han får börja som 13:e forward med Stakke på läktaren sen får han matchas in i 4:e linan eller om nån annan inte presterar så kan han testas där :+1:

1 gillning

Finns ingen bättre serie än Letterkenny och Shoresy!
Letterkenny GIF by Crave

1 gillning

Sägs ju att han hade en skada på ljumsken. Det är någonting som jag själv aldrig har haft men det låter jävligt osoft!

Hur det än blir idag, så skall jag ta mig en kall öl på big ice!

2 gillningar

Härligt med Tikka tillbaka. En riktig hockeyspelare. Hoppas Lindbom ger lösa tyglar och inte säger åt honom att hålla igen. Kör bara, kör!

1 gillning