Omgång 16: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Dax för norrlandsresa för HV71 som ska möta Luleå på
tisdagskvällen.Ett HV71 som vann senaste matchen innan
landslagsuppehållet mot Timrå med 5-0 på hemmais.
Men nu är det serieledarna Luleå borta och en seger
känns långt borta med tanke på HVs bergodalbana spel.
Upp till bevis Hååvee blåå!!

hv71.se/artikel/sifdajoeb-3 … -omstartar

jnytt: jnytt.se/article/sa-ar-lage … omstarten/

JP: jp.se/article/hv-forwarden- … ieledaren/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Om man läser vår statistik mot Luleå känns det ändå bra:
22.09.18 HV 71 Luleå 5 : 2
06.03.18 HV 71 Luleå 7 : 1
19.12.17 HV 71 Luleå 3 : 2
02.11.17 Luleå HV 71 3 : 2
28.09.17 Luleå HV 71 0 : 3
07.03.17 HV 71 Luleå 6 : 0

Nu är det tyvärr en månad sedan serieledande Luleå förlorade under ordinarie tid och de har varit grymt jämna så här långt in i serien. HV måste spela på sin absoluta topp i 60 minuter om vi ska kunna lura av dem några poäng där uppe.

Om HV skall vara något att ha detta år så gäller det att vi är som bäst när vi möter topplagen. Kan vi, pga oklar mental tankevurpa, hitta till våra högstanivå mot de som för närvarande spelar bäst, så kan jag ha överseende med ett par plattmatcher mot tippade bottenlag så länge man med god marginal hamnar på slutspelsplats och således möjliggör att man till slut får in ankorna i rad.

Hösten innan sm-guldet var, som ni minns, inte heller mycket att hänga i julgranen. Det tog tid att hitta ankorna. Det gjordes väl egentligen inte förens i januari-februari det året.

Är detta ett sådant år, när de spelare som hittills underpresterat, till slut hittar sin plats, eller är detta det sista vi ser av Lindbom i HV?

Många av er har redan bestämt er för att det borde vara så, men det är helt irrelevant vad ni tycker. Jag har själv inget emot att bryta med Lindbom idag. Jag är inte lika säker på övriga medskyldiga. Men som sagt, vad vi tycker är irrelevant.

Jag gissar att Lindbom fortsatt har ett förtroende, kanske 5-10 matcher till, sen händer nog något. Jag skulle inte bli förvånad om Lindbom själv ställer sin plats till förfogande innan någon kräver hans avgång.

Jag tror på vinst mot tråklule, de är aldrig ett topplag, oavsett hur många poäng de har, de är ett looser-lag från en av sveriges i särklass tråkigaste städer.

Tänk att HV71 lyckas ta fram ens sämsta sidor. 8 timmar kvar och man är redan småirriterad över eventuell förlust i förskott hehe.
Med det sagt hoppas jag få en bra inställning och prestation i 60 minuter idag.

Tror vi är inne i något av en ödesvecka. 3 förluster är långt i från en omöjlighet. Serieledande Luleå på bortaplan, lång resa, första match efter uppehåll. Ja vi vet vad det brukar innebära. LHC hemma på torsdag. Har ju alltid haft svårt mot silver och särskilt på hemmaplan. Skellefteå borta på lördag. Lång resa igen och med stukat (?) självförtroende mot Lindström och Möller är risken överhängande för ny torsk. MEN. En kämpaseger i afton kan få skutan att gå åt ett annat håll. Ny vind i seglen och LHC hemma och SAIK borta skulle plötsligt kunna kännas hanterbart.

Drömscenario under veckan: 7-9p och gediget spel över hela banan.

Mardröm/troligt scenario: 2-3 p. Fortsatt knackigt spel men vi lyckas kriga till oss några poäng trots allt. Lindbom sitter säkert och inget händer i spelartruppen.

Tungt men ändå ”ljusitunnelnscenario”: 0-1p. Då måste väl ändå saker hända på ledar- och spelarsidan som kan ta oss ur detta…

Inget bra facit mot topp-6 lagen så här långt med enbart förluster förutom då just Luleå på hemmaplan, men då var vi väldigt tidigt in på säsongen och sen dess har Luleå klättrat och byggt på ett bra självförtroende.
Intressant även och se vilka Lindbom o Co ställer på isen ikväll då vi återigen har 8 backar att tillgå nu med Strömberg tillbaka.

Ödesvecka?, verkar inte gälla vår klubb.
”Ödesveckan” vart innan öppehållet, 5 matcher mot icke toplag,
varav 3 på hemmais, resultatet;
föga imponerande 6 poäng.

Tyvärr vann vi sista matchen, utan att imponera alls enligt mig,
ledningen kvar, alla nöjda.

Det kommer inte hända något även om det blir 0 poäng denna veckan, ALLA håller varann om ryggen i inavelsföreningen nr1.

Sandström i mål ikväll (hoppas han är revanschsugen efter en svag match senast han stod)
Ytterell ej med i laguppställningen.
Tedenby-Gustafsson-Thuresson bildar helt ny kedja (Ska Teden nu få igång Thuresson är det tänkt?)

Rädd för total utskåpning idag

Det är jag aldrig, tvärt om, jag gillar utskåpningar. Det är de värda i tråklule, de behöver sättas på plats.

Ljungh och Teden ska ju spela ihop…

Ljung :open_mouth:

vilket läge, tedenfart är grym

mkt bra av ljung!!! PP nu.

Enda sättet jag ser Hv vinna detta är om Luleå släpper till kontringar åt Tedenby…

Spelet framför kassarna (att ordna trafik innan skotten) är HV nog sämre än hälften av lagen i Hockeyallsvenskan och då hjälper det inte att ha massa talang.

Jag är också säker på att Luleå är riktigt bra på spelet runt kassarna med Bulan som coach och högt poängsnitt.

Vi får se nu i pp hur dåliga Hv är på detta.

Tänker att man vill väcka Thuresson samt att ge Gustafsson chans med en producerande spelare.

fan, nära.

Finns de en enda match Forsberg inte gjort mål mot hv?

Ibland…vill man bara peta ut ögonen…

HV för spelet men Luleå gör mål. Det var den matchen det.

När de står o väger så slarvar man faller man ihop nu?