Omgång 17: HV71 - Linköping HC

[size=150]HV71 - Linköping HC[/size]

HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen och
det brukar ofta sluta med HV förlust på något konstigt vis.
Med det sagt så får vi hoppas att det jinxar just det och att
HV ger LHC stryk.

[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]

Status quo efter strafförlusten. Firma Lindbom och övriga med sportsligt ansvar hade behövt en mycket bättre reaktion från laget om man skall ta sig upp ur den usla sits man satt sig i. För varje medioker insats som görs så förvärras läget då enbart enastående insatser krävs under en ganska lång tid framöver, för att rätta in alla ankor i led.

Nu fungerar ju sällan världen så att saker helt plötsligt blir mycket bättre utan anledning, men om det är någonstans det kan ske så är väl det i sportens och gruppsykologins värld?

Även om, och det är väl just nu mest troligt, att firman blir entledigad efter ytterligare kräftgång, så hoppas jag på ett temporärt framfall och att lhc lämnar Kinnarps i tjära och fjädrar. Jag tror i vanlig ordning på storvinst.

Se det från den ljusa sidan… :wink:
Två raka utan förlust under ordinarie tid varav en st 3-poängare!
Tycker inte det var en medioker insats mot Luleå, tvärtom så lirade de rätt bra.
Ikväll kör vi över ett LHC som har bra mycket sämre form än oss!
Dags för en hemmavinst mot looserlaget.
7-1!

LHC vart kassa på bortaplan och sjunker som en sten i tabellen efter en bra start. Bryter LHC sin negativa trend eller börjar hv bygga på en bra trend? Nu är det dags för Lindbom mannar att vakna o kugga i. Några bra feelings från Luleå matcher men en stark oro ligger kvar, denna match måste man visa attt man gjort något under uppehållet för och vända den negativa trenden. Vi måste ta poäng i flera matcher i rad nu och inte ta 3 poäng 3 förluster 3 poäng och sen bottennapp igen så man är på 0 igen.
Sen att vi möter LHC brukar nästan alltid sluta med förlust då deras offensiva spelare brukar ha lekstuga mot hv backar.
Hjärtat säger vinst men hjärnan brakförlust

Ledsen grabbar men ikväll är jag i arenan, vilket oftast brukar betyda förlust.

Så om vi torskar ikväll är det mitt fel…

Skämt å sido, PP må vara bättre nu än vad det varit tidigare men om jag får våga hoppas på en sak inför kvällens match så är det att se TOPPADE PP kedjor, inte någon brunkare inne i PP mer tack.

Tedenby-Ljungh-Wännström
Nilsson-Önerud

Thuresson-Gustafsson-Figren
Lehtonen-Strömberg

Sådär, in med dom femmorna så blire bättre

jag missar i vanlig ordning detta event. sköt er och skriv mycket så jag kan läsa i efterskott…

Ja vi skapade bra lägen mot Luleå, måste börja sätta lägen i mål oxå om vi ska vinna matcher. Ej skjuta i magen på målisen eller stolpen, mer bestämt och ännu hetare framför mål. Thuresson gjorde mål senast, hoppas det kan ge blodad tand o fler mål från den klubban, Får gärna bli 7-1 ikväll :wink: Krossa Silverfjantarna

Sandberg uppsatt på Waivers förresten.

Jag är rädd.

Måtte HV få första målet nu när de spelar så bra.

Galet bra inledning. LHC har svårt att hänga med.

JJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA
:smiley: :smiley: :smiley:

JaaAaaaaaaaaaa Tedenfjöööös

Jaaaaaaaa

:smiley:

HERREGUD va bra vi spelar. Vart har detta spelet varit. Håll nu i detta inTRE perioder. Då vinner vi.
Oerhört viktigt att få hål på Gustavsson också.

Glasklart vår bästa period hittills den här säsongen!

Hv ser helt OK ut.

Men Tedenby är som vanligt den lysande stjärnan.

Kan också hoppas att det vänder nu för Thuresson när han börjar komma med i poängprotokollet.

Asså fy fasen så man sitter och myser nu med detta spel…hur kan det vara sån skillnad

Riktigt bra period man dominerade totalt till 1-0 målet. Efter det tappade man lite intensiteten o LHC kom upp några byten o vaskade fram lite farligheter. Synd man är ineffektiva man skulle gjort 1 2 mål till