Omgång 17: HV71 - Malmö

Ingen överraskning, jag skrev ju det tidigare i veckan. Man ställer upp precis som man tränat. Det blir bra det här! (Hoppas jag).

Laguppställningen ser bra ut, i en kedja, sen är det ju rubbat. Vad gör Sam ihop med Davidsson och Böcker? Är ju blandat plockepinn i resterande kedjor. Sitter Tommy med namnlappar i en hatt som Stille får dra eller vad?

En kedja är allt som behövs :smiley:

Ja, verkligen. Davidsson har verkligen skapat och skapat och levererat hela två pinnar. Kommer bli bra. Sen mår han ju alltid som bäst när han slipper lira med Marcus. Eller inte. Stackars Boedker.

Nu ska han väl jobba hårt och skapa ytor åt sina medspelare. Allas favorit Herman Hansson har oxå hela 2 pinnar.

Jaha? Jag tycker inte Hansson ska spela i en andrakedja med Boedker.

Två ångestfria veckor är över och klumpen i magen är tillbaka. Känslan är att det skett alldeles för lite under uppehållet…hoppas jag har fel.

Hahaha! Boedker var på gång innan skadan men nu väljer man att spela honom med little-sammie. Snacka om att stjälpa honom. Usch och tvi för våra usla centrar!

Forsberg-Vesel-Boedker hade väl varit ett bättre alternativ.

Men det spelar ingen roll. Nu vinner HV!!!

Exakt så!

Underbart! Nytt 2-års kontrakt på Hansson! Precis det som kommer rädda oss kvar! Var orolig att överraskningen skulle vara typ Kempe eller Strålman eller en poängproducerande AHL-center. Tack nubben allt är förlåtet! Mot slutspel!

Två nya år för Herman! Kul! Man hab dock få upp förväntningarna om nåt nyförvärv…

På papperet säsongens lättaste match, blir inte lättare än så här på papperet.

Formsvagt Malmö i Husqvarna Garden.

Nu kör vi!

Aaaaaa. Så det var nystarten. Två år med en 12/13:e forward. Snyggt, Nubben.

Nubbens egna ord.
Vi är naturligtvis glad över att Herman fortsätter i HV71. Han har varit en härlig injektion i laget och varit en av våra bästa forwards under hösten med sitt hårda jobb och uppoffrande spel.

Att han varit vår bästa forward säger absolut ingenting. Senare i sådana fall hur dåliga värvningarna varit och hur många som underpresterat. I det läge HV befinner sig i skulle jag säga att ingen är värd förlängning. I synnerhet inte två år.

Pulsen som uppstod när man visade kontraktskrivning i jumbotromen. Förhoppning om riktig späääätz, men så var det Hansson.

Missförstå mig rätt. Jag älskar Hansson och hans inställning, men detta läget hade det varit fränt med en riktigt fläskig värvning.

Man säkrar upp det allsvenska laget redan nu, känns tryggt!

Sop-Sam med ett uselt första byte . Kunde ha kostat ett mål.

Sop-Sam med en skitpass i egen zon i sitt andra byte. Kunde kostat ett mål

Ah, kasta bort pucken antingen utan adress eller tanke på uppspel, därmed bli av med den i mittzon och sen bli fastspelade i försvarszon. Nog är det samma gamla spelsystem som man jobbat på under uppehållet.

Det syns att man har gnuggat på med samma obefintliga spelidé i två veckor nu…