Omgång 17: HV71 - Malmö

[size=150]HV71 - Malmö[/size]

[b]Hemmamatch mot Percys pågar.
Det är många som just nu hyperventilerar, mig själv inkluderat, efter att enbart “crickets” har hörts från HV’s kansli under uppehållet. Ingen har kommit, ingen har lämnat. Andnöden blir inte mindre av att alla fans har en “Fröberg” fast sittandes i luftstrupen pga Wilanders slutspels-utspel. Maken till ton-dövhet… jisses :unamused:
Vi har under veckan tränat på is med knappt styrfart i antalet forwards men med 639 556 stycken backar på isen, ej inkluderat tränartrion.
Joonas är olyckligt, alternativt beordrat, sjukskriven. Våran danska grävvling (ja det uttalas med kort ä) är tillbaka, och jag vidhåller att han är vår bästa import so far. Jag kommer med glädje följa hans återkomst.
Motståndet då? Malmö är ju ett lag vi behöver slå för att ha någon chans att undvika platserna kval och superkval. De gjorde en slät insats mot Brynäs i veckan och förhoppningen är att detta är signifikativt för deras fortsatta säsong och existens som hockeylag. För vårt hopp ligger nog snarare i en framtida ojämnare serie, där fler bottenlag utkristalliseras, än att vi på något automagiskt sätt skall hitta “formen”. Vi behöver form också, men vi har inte framtiden helt i våra egna händer, inte med detta lag.
Men, jag tror alltid på vinst och vinst mot Malmö skränar extra gött.

[/b]

[size=150]Tommys tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

“Crickets” var ordet ja… :frowning:

Matchen Malmö presterade i veckan var VÄLDIGT svag. HV borde vinna denna matchen klart annars ska man ha anledning att börja oroa sig på riktigt. Då menar jag HVs stryrelse också… :confused:

Vi vinner. Det bestämde jag precis.

Det blir seger.

Slutspelet börjar redan för HV. Plocka fram spelet ni hade mot Lakers och Silverköping igen!

Finns inget annat än seger för HV mot formsvagt MIF på hemmaplan.

Även om Malmö är det formsvagaste laget just nu i ligan har det ändå det bästa poängsnittet av alla lag på bortaplan och 5 segrar av 7 möjliga. Men fan nu måste vi vinna.

Otroligt viktig seger imorgon.

Lenc Miele Petersson
Bödker Vesel Forsberg
Lill-dansk Vigneault Hansson
Davidsson Matson Davidsson
Lindbäck

Låt Fisker spela nu!

Är det alltid så här långt uppehåll i november eller var det nåt särskilt i år? Hur som helst har man fått ett jäkla sug efter Håve-match. Och man är sjukligt tillbaka i hopp om ny seger, trots tidigare debacle med tappade ledningar. Men nu måste de fan lärt sig, hela gänget, att kugga i och spela enkelt hela vägen ut ur zon. Minimera misstag, sätta chanser och spela hela matchen, inte vara rädd för att förlora utan vilja vinna. Fortsätt framåt vid ledning, med lite förnuft förstås.

Jag tycker att det har varit både harmoniskt och behagligt med uppehåll. Jag har inget sug efter att det ska dra igång alls, faktiskt. Snarare tvärtom. Nu börjar ju frustrationen och ångesten, blandat med aggression och ilska igen. Hade gärna haft uppehåll ett par veckor till.

även om Malmös senaste match var en svag insats så är sannolikheten ganska hög att dom lär göra en bra match mot hv tyvärr, känns som hur dåliga lagen än är så får dom det alltid att lossna när det är dags att möta hv av någon konstig anledning! jävligt mysko.

Gillar inte att Hammer åker på semester när HV har två extremt viktiga matcher framför sig där vinst är ett måste om man ska ha nån chans att klara sig från kval.

Vet att han får göra som han vill men den här såkallade “nystarten” är fiaskostämpel på mot vad förhoppningarna var.

Tror på torsk och typ 0 gjorda mål framåt, avsaknad av aggressivt och fysiskt spel i anfallszon och ett galet antiklimax.

Men… jag kommer ändå sitta framför tv:n och hoppas och heja!
Vad har man för val?

Tror på seger. Det finns ju trots allt alltid en ände på hur usla ett lag kan vara.

Problemet är att den här föreningen kommer tolka en seger på helt fel sätt. Mer, nu blir det SM-guld, än, nu måste vi vinna fem till på raken så vi ökar chansen att slippa kval.

Oavsett utgång idag. Avgå alla. För HV:s bästa.

Story of hela säsongen.

Vilken jäkla nystart! Boedker tillbaka och han får verkligen chansen direkt i en andrakedja med VIGNEAULT OCH J.DAVIDSSON. WOW!

Ja jösses…
Trodde nog vi skulle skeppa iväg Big Sam till Modo och ta in en bättre C under uppehållet eller åtminstone värva någon som kan göra skillnad nu under uppehållet.
Som vanligt mycket snack och liten verkstad från Nubben.
Tror det var Magnus B som häromdagen jämförde Nubben med en bilförsäljare. Bra liknelse. Pratade sig varm om han han lärt sig att det är stor skillnad på Allsvenskan och SHL…men det var bara skitsnack.

Nej Nubben out tack!

J.Davidsson har iofs åkt och skapat nåt så varför inte. Lill-Dansken får kanske chansen där under matchen om inget händer.

Tycker lilldansken borde ha fått en plats i en ledande kedja och inte gå in som 13:e fw.