Omgång 17: HV71 - Malmö

Tre skott på mål i första.
Mäktar vi med tvåsiffrigt i eftermiddag?

Draaaaaaaaaaaaaaa åt helvete va dåligt…….

Ska man tänka logiskt vore det väl rätt konstigt o presentera ett nyförvärv k samband med match? Då hade man väl velat ha det klart innan matchen så spelaren kunde vara med. men jag delar besvikelsen, men jag väljer också glädjen för Herman är väl en av få som gjort sig förtjänt av en förlängning

Trodde HV efter ett långt uppehåll, Hjalmarsson beskedet och lördag skulle komma ut extremt aggressiva., men icke.

Blir f-n irriterad över Herman kontraktsförlängning. Kom hit och åk skridskor och du får två år. Inget ont om Herman. Han spelar efter sina resurser. Men säger så jäkla mycket om nivån och kraven i HV. Krävs inte mycket för att man ska få en förlängning. Hade HV mått bra hade man aldrig förlängt med en sådan spelare 17 omgångar in. Påminner om samma sjuka som när Hult förlängde med Christian Sandberg.

Årets sämsta period gör vi mot sämsta motståndet i år. Då har vi ändå haft många dåliga perioder…usch! Min elvaåring säger att det ser ut som barn på isen. Ligger något i det.

Finner det lite lustigt att folk (delvis mig inräknat) förväntar sig att saker ska förändras utan att förändringar görs.

Funderar i exakt samma banor. Herman är en perfekt rollspelare och ger tyngd till offensiven, men det är bara relativt.
Han skulle liksom aldrig vara självklar i ett HV som jag vill se.

Oj, vilken reality check idag. Majoriteten av spelarna är så ängsliga redan nu. Hur kommer det då se ut i ett kval. Finns inget positivt att lyfta fram efter 20 min. Härlig nystart!

Ser ut som skit. Tommy borde redan fått sparken innan uppehållet.

1 skadad spelare tillbaka, nytt kontrakt på Herman och Emil kör i nummer 44 istället…det kan man fan kalla nystart det.

Ja att HH har varit en av våra bästa forwards har ju Nubben helt rätt i.

0+2 på 16 matcher och en av våra bästa. Det är så sorligt.

Men grattis Herman. Helt klart en bra spelare man vill behålla.

0-0 är väl ett bra resultat för oss. Malmö har ju en match i benen och fått upp tempot lite. Hoppas på bättre i andra

Håller med till fullo, vi hade haft mer nytta av Törngren än Hansson han gör ju i alla fall runt 20 poäng i en fjärdeline/säsong. Hur många kommer vHansson bidra med?

Hörde jag burop när signalen gick? Måste vara första ggn i historien iså fall att publiken tröttnat redan efter första perren. Helt ärligt, vad specifikt har laget gnuggat på under uppehållet? Jag ser iallafall ingen som helst skillnad! Laget ser lika osynkat ut som vanligt sen spelar det ingen roll vad det står på ryggen, vi har ingen back som kan spela under press. Och kontraktsförlängningen på jumbotronen är ju bara fjantigt. Föreningen tar verkligen i för att ge nåt för pengarna.

Så är det. Törngren hade varit ett bättre alternativ. Som sagt. Inget ont om Herman. Men säger som sagt ingenting att han är “framträdande” i den här truppen. Om han ens är det?

Det lustiga är dessutom… Får HV en ordentlig trupp nästa säsong kommer Herman gissningsvis pendla mellan 12/13:e forward och läktaren. Hamnar vi allsvenskan kommer han också lira i en fjärdekedja…

Det är den nivån vi strävar efter på spelare idag…

Helt sjukt vilket bottenlag med låga krav HV blivit. Skriva ett tvåårskontrakt med en 28årig brunkare som gjort 0+2 på 16 matcher. Vad i helvete… Inget kravställande där de sätter exempel och kickar odugliga spelare. ”HV71 för alla” är lika med ”HV71 för de sämsta”

Så är det också. Spelare borde snarare lämna än fåförlängt. Nubben gör precis tvärtom. Uruselt.

Nubben ville visa handlingskraft och att det minsann händer saker under uppehållet. Det blev en förlängning med Hansson. Jaja, han brunkar iaf bättre än bröderna…

Inget ont om Hansson som alla säger. Men vilket antiklimax.
Och sen när man hör att Hv slipat på detaljerna. Kunde man inte välja att försöka bli bättre än att bli märkbart sämre?
Hur många felpass såg vi i första perioden.
Och sen dump för att åka och byta.
Alternativt skjuta på en motståndare i anfallszon

Kan alla avgå nu?