Omgång 17: HV71 - MODO Hockey


[list]OMGÅNG 17 | Kinnarps Arena | Lördag | 2012-10-27 | 18:30 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 6: MODO Hockey - HV 71: 3 - 1 MT /(D Petrasek)

  • 1:a (33p)

  • Senast: HV71- Luleå HF 0 - 2 F

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (5+8) 13p

  • PP: 26,09% | BP: 89,09%

  • GM: 44 | IM: 31

  • Johan Lindström, Oscar Sundh, Daniel Fernholm (Andreas Jämtin)

  • 5:a (28p)

  • Senast: MODO Hockey - AIK 4 - 5 F

  • Bästa Poängplockare: #20 Alexander Steen (5+9) 14p

  • PP: 20,00% | BP: 85,37%

  • GM: 45 | IM: 42

  • Samuel Påhlsson,(Janos Hari, Jens Westin)

Hoppas HV kan spela vettigt inför hemmapubliken ikväll, då blir det vinnst oavsett vem som
står i mål. 5-2 till HV71, målskyttar HV: Fasth, Ledin , W Karlsson, Pettan och Jämtin :wink:
Modos mål gör Steen och Skröder.

Det här blir svårt att tippa.
2 av våra bästa backar är borta och flera andra backar ser inte goa ut.
Wesslau borta och då ska ju olyckskorparna tippa nederlag m.a.o
Mkt hänger på att våra anfallare kan slå hål på nollan först och sedan sätta de chanser man får.

Själv tippar jag med hjärtat och tror på Hvseger efter ganska dåligt spel och mycket slit.
3-2 tor jag på men det kommer bli en nagelbitare i kvalitetsspel. För sist var det platt fall pannkaka rakt igenom.

Perfekt att lufta “yngre”. En Ledin som tjatar bort Steen. Dags för en Gunnarsson-seger.
HV71 plockar det här med 4-3. På god väg att få en sån behaglig 4-2:a men då sätter den där mulliga Skröder en jäkla studsande fladderpuck med fem minuter kvar och man tvingas tugga på naglarna tills man bara har knogarna kvar.

Men vi vinner tackvare kassar av Fasth, Kristiansen, Krog och Petrasek.

Idag måste vi se ett helt annat HV71 som återigen lurades in Luleås farliga jävla defensiva hockeypropaganda (farligt för svensk hockey) utan ligga på och spela sitt spel. Det är för fan återigen hemmaplan och HV ska styra spelet, inte Modo eller något annat lag.
Släpp lös terrierna i er och se till att Jämtins fot är bra så det händer nått ikväll :slight_smile:

Wesslau tränade för fullt så jag förutsätter att han spelar. Samma sak med Fälth.
Däremot tränade inte Jämtin tyvärr så han spelar då inte :frowning:

Bra info :slight_smile:

Wesslau bekräftas vara tillbaka som sagt och detsamma gäller Fälth.
Kanske kan laget spela med förtröstan nu då.
Och lite bättre backbesättning än sist.

Ojojoj vad AB brer på. 5 raka segarar för Modo mot HV. Kanske dags att eliminera det innan det blir ett ABspöke som de skriver om.

tror det blir 3-3 efter full tid och Rhett lirkar in pucken i övertid. 4-3 Rhettvis vinst.

Snitsigt :wink:

Så klart kul att Wesslau är tillbaka men kan tycka att det är lite fel att Gunnarsson aldrig får stå mer än en match i rad när han väl får chansen. Känns inte riktigt som att Dahlén litar och tror på honom. Ska han utvecklas och vara redo att ta över vid en ev. skada behöver han nog stå fler matcher, även om Wesslau så klart ska stå en klar majoritet av matcherna under säsongen.

Samtidigt vill i alla fall inte jag att Wesslau skall vila mer än en match, han behöver vara i “zonen” större delen av säsongen.

Även fast HV71 gick ut med att Jämtin “troligtvis inte” spelar så har jag en känsla av att han gör comeback ikväll… Han verkar otroligt laddad och lite ömmande fot har han klarat innan samt att han kan vila upp foten några extra dagar efter matchen då han inte spelar på tisdag…

Jo, men någon gång kan han gott vila två matcher. Så mycket skada kan det inte göra. Även om han har visat att han kan spela många matcher under en säsong kan det vara bra att inte slita ut honom. Det är en svår situation men jag tycker nog det känns viktigare att ha en andrakeeper som är redo.

Har samma känsla som du Keskinen, skulle egentligen befunnit mig i Göteborg för att se Galenskaparna och After Shave och därmed skulle jag missa matchen men det blev ändrade planer. HV71 går ut med ett jävlar anamna tror jag. Davidssons kedja kommer förmodligen matchas hårt mot Steen-kedjan

Oj vad svårt att sia om denna match.
Hv hade ingen fart eller energi mot Luleå senast och ska Modo besegras måste vi hitta tillbaka till vårt spel.
Tyvärr verkar ju inte Jämtin spela vilket är synd för han kommer passa in i Hv spel.

2-2 Hv vinner i SD.
Mål: Fasth, Nilsson, Karlsson

Har en känsla av att Ulf Samuelsson kommer riva kinnarps om dem förlorar… Men, tror HV vinner med 4-3 eller 5-3 Ledin gör ett mål i alla fall!

Inga lineups än. Men hoppas man gör en fuling och slänger in Jämtin.

Matchen då, ja, känns svårt och ovisst, Modo är ett av de tre lag som vunnit mot HV i år. Så tror på revansch, tippar 5-2 till HV. Målen kan jag ej ge då vi inte vet vilka som spelar, men hoppas Fälth får stänka dit minst 2, han om någon förtjänar lite lossning!

  1. Gunnarsson, Jonas
  2. Wesslau, Gustaf

1st Line
25. Karlsson, Mattias22. Petrasek, David
8. Rakhshani, Rhett9. Krog, Jason18. Fasth, Jesper

2nd Line
6. Fantenberg, Oscar33. Fälth, Elias

  1. Ledin, Per76. Davidsson, Johan28. Bengtsson, Anton

3rd Line
5. Luoma, Mikko46. Trygg, Mats

  1. Carlsson, Patrik71. Karlsson, William4. Nilson, Marcus

4th Line
16. Kristiansen, Tommy23. Strandberg, Sebastian44. Dyk, Sebastian

Extra Players
27. Williamsson, Jesper (RD)

Ständigt något man inte är nöjd med. Denna gång är det att Dyk inte får en till chans med Ledin/Davidsson. Tycker han var en frisk fläkt sist. Sen tycker jag det är bedrövligt att Louma i vanlig ordning får oförtjänt mycket speltid. Williamsson tycker jag har gått från klarhet till klarhet. Men Uffe kanske matchar 7 backar även idag.