Omgång 17: HV71 - MODO

MODO vs HV71


image image

Modo-röv.
Man skulle kunna stanna där. Det är ett välartikulerat budskap med historisk tyngd, kultur, och genuin inlevelse. Problemet är bara att det inte hittar resonans med särskilt mycket i SHL längre. Modo har varit utanför så länge att de blivit kulturlösa. Senast de var relevanta var 2007. De har betat av sina forsbergs, sedins och andra potentater i rask takt, på alla möjliga sätt. Kvar är ett köpelag utan speciellt mycket förankring i Ö-vik eller svensk hockey.

Nu nickar kanske läsare av denna ingress medhållande, samtidigt som varje tes ovan har en karbonkopia i dagens HV71. Man nickar således i glashus. Nu ligger inte “HV71-röv” lika fint i munnen som ovan dito, men det är en hedersbetygelse och ett kvitto på att man gör något bra, när dylikt yttras med relevans. Vår förening behöver ta tag i saker och ting, innan vi också förpassas till den gråa irrelevanta hockeysörjan där forna storheter som LIF, DIF, BIF etc just nu sakta går ner sig.

Enda sättet att vara relevant är att vinna. När man vunnit så skall man vinna igen. Slutar man vinna för länge då förbrukas stjärnstoftet fort. Sporten är obarmhärtig i det avseendet. Då slungas man fort ut i mörkret. Bort från det planetsystem där storklubbarna elliptiskt snurrar kring den starkt lysande Le Mat-pokalen. Vår dragningskraft har redan börjat tryta. Vi behöver starta styrraketerna och ta oss tillbaka in i omloppsbana.

Ett bra första raket-steg är att sätta några puckar i Modo-röfven redan ikväll.

Måns mumsar

FORZA HV71!!

18 gillningar

Oerhört viktig match idag! Kanske blir de 6-1 igen, fast åt andra hållet idag. Kom igen hv

1 gillning

Idag gäller revansch! Det vill vi se i spelarnas ögon likt den gamla survivor dängan.
Varje närkamp vill jag att vi går in i helhjärtat för att vinna. Jag tar hellre övertändning än likgiltighet idag. Kääämpa HV!

2 gillningar

Lite självförtroende och fullt mannskap, kommer bli en härlig inramning!

1 gillning

Hoppas på revansch från senast mot Modo idag!

1 gillning

Motgångsupportrar samlas innan match på Lidl Ekhagen.
Sen tågar vi iklädda våra nya tröjor från HV-tagel till Garden.
Dagens Psalm är hämtad från Euskefeurat:
"Och ni som sitter här ibland publiken
Ni tror ni har det trevligt, men
Ni ska vara måttligt glada
Ni har säkert vattenskada
I kåken när ni kommer hem igen
Och alla ni karlar som sitter här och hoppas
Och drömmer för öppna spjäll
Det har ni ingenting för
Att ni sitter här och gör
För det blir ändå ingenting i kväll

Det är lika bra att sluta drömma
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall"

3 gillningar

Denna känns särskilt avgörande för utfallet av denna säsong på något sätt. Framåt Blått!!!

3 lätta?

Eftersom jag vann mot IOK satte jag 1000 på HV. Svik mig inte Måns!

Motgångsupporter vad är det? Man håller väl på laget även i medgång?

Precis
Det blir en enkel seger ikväll!
:+1:

På nåt sätt känns det som att denna batalj kommer att indikera vart vi är på väg framåt med Lindbom.

I de första matcherna lär man fått energi pga nystarten och en reset gällande typ allt, och gjort det bra.

Nu håller man snarare på att nöta in ett nytt spel. Nu måste man visa att idéerna håller. Att man är med.

Menar inte att man måste vinna ikväll, men nu börjar man förvänta sig en viss lägstanivå och ett stabilt och gediget arbete.

Kom igen Hv, kör!!

3 gillningar

Vill se attityd, fart, ödmjukhet och att man inte tummar på det defensiva arbetet idag. Speciellt viktigt framför eget mål när vi möter ett fysiskt starkt Modo.
Framåt HV!

2 gillningar

Är så jävla taggad inför denna matchen.

Kommer bli ÖVERSTYVT med fullsatt arena.

2 gillningar

Jo, det gör man ju. Men medgångssupportrar finns det redan så många av. Det är i motgång vännen prövas. :slight_smile:

1 gillning

Är livrädd för den här matchen. Även om Modo förlorade mot Frölunda sist så var de riktigt bra. Kom igen, HV. Det skulle vara så viktigt med en seger innan uppehållet.

1 gillning

Hihi.

2 gillningar

Jag tror att det blir en väldigt jämn match men att HV vinner.

2 gillningar

Spela tråkigt, gör Modo dåliga och vinn på individuell skicklighet (André avgör). Så. Enkelt.

4 gillningar

Jag tror att vi kör över pisslaget från ö-vik.
5-0!

Utsålt idag så hoppas på bättre stämning än i torsdags. Sen lördagsmatch innebär ju också i många fall lite mer innanför västen. Troligen också många höstlovslediga barn i publiken.

MoDo ska vi ju slå då vi har ett bättre lag. Allt kan ju hända givetvis med målvaktstavlor, matchstraff, otur och annat men vi ska vinna en sån här match åtta gånger av tio i alla fall.

MoDo luriga men tappat lite av den entusiasmen som fanns i starten. Den invärvade förstafemman har inte riktigt motsvarat förväntningarna, är väl bara Rubins som är som förväntat, och han är ju den mest anonyma och defensiva i kvintetten. Rundblad OK men inte mer.

Importerna i förstakedjan däremot är de inte nöjda med. Däremot har de som följde med från allsvenskan varit helt OK. Även målvakterna har varit bra. Ek stått mer än förväntat.

Känslan idag är att special teams kan vara avgörande. Utgår från att Ortio står i buren. Lite farlig match då det är den första hittills där vi varit favoriter att vinna och det kan ibland vara ett bananskal.

Kuriosa, vi startar ofta matcher med 10 av 18 startande utespelare som är rightare. Kul och en stor skillnad mot förr. Var inte ovanligt att det var färre än fem förr i tiden, ännu färre ibland, så det dubbla nu!

1 gillning