Omgång 18: Oskarshamn IK - HV71

[size=150]Oskarshamn IK HV71[/size]

[b]
Låt oss börja med att förundra oss över att en håla som Oskarshamn har ett hockeylag.
Sedan kan vi förundra oss över hur i hela friden det gick till när de över de senaste tre säsongerna gjort det bättre än oss i svenskt ligaspel. Om det mot förmodan fortfarande finns de som anser att Hult/Arne-eran kanske inte var så dålig, då tycker jag ni skall begrunda det ovan.
Men likväl så står vi där igen, nu, idag, med en ny ledning, en ny tränartrio och ett nästan helt nytt lag. Och vi ligger fortfarande efter. Detta trots att vi har pengar nog att köpa hela Oskarshamns kommun, rakt av. Men så är det ju det där lilla med sport, pengar bestämmer inte enbart i sportens värld, lex Åshöjdens BK, yada yada … (Enbart i fallet lhc och malmö har pengar varit den allenarådande anledningen till deras tveksamma framfart). Det finns fortfarande fog för ett granskande öga gentemot det som framträder i spegeln.
Ikväll är det inte läge att att ha vattenskalle, likt efter förra vinsten. Jag hoppas vid gudarna att det blir som Quila skrev och laget knyter näven efter ett kort vinstglädjerus. Jag hoppas dessutom att man tapetserat skills corners skotttavlor med Fröbergs citat: “vi blir livsfarliga i ett slutspel”.

Har man gjort detta uppenbara förarbete så vinner vi ikväll.
[/b]

[size=150]Kannadick-italiano-tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

DET BLIR VINST!

Jag ska dricka julöl och skrika mig hes vid varje mål!

Jag har omformulerat mig i ingressen. Den var inte ok och jag ber om ursäkt. Det är uttalandet som skall ha skit. Inte personen.

Håller vi koll på Suomela och Karlkvist och får dem att tycka hockey är tråkigt ikväll, så vinner vi.

Skicka fram Torp att trashtalka och tackla dem tills de tröttnat.

Är torp tillbaka? Satt ju på varmkorvsbänken förra matchen med tedenfart och önnan.

Sjundeback på gårdagens träning, enligt JP.
Med historik i IKO kanske han kan göra skäl för ordspråket “släkten är värst”

Saxat från JP

Oskarshamn–HV71
När: Tisdag 22 november, 19.00.
Vad: SHL omgång 18.
Var: Be-Ge Hockey Center.
Läget i HV: Långtidsskadade Simon Önerud och Mattias Tedenby är fortfarande inte redo för spel. Tedenby är närmast och kan möjligen göra comeback nästa vecka. Joonas Nättinen och Marcus Davidsson är sjuka. Niklas Hjalmarsson är i USA för en hyllning av tidigare lagkamraten Marian Hossa och förväntas göra HV-debut borta mot Skellefteå på torsdag.
JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 2–3.

Under måndagens isträning ställde HV upp så här:
Målvakter:
Jonas Gunnarsson, Joni Ortio.
Backar:
Eric Martinsson–Daniel Glad
Chad Billins–Joey LaLeggia
Victor Sjöholm–Emil Andrae
Nichlas Torp–Filip Westerlund–Rasmus Bengtsson
Forwards:
André Peterson–Andy Miele–Radan Lenc
Taylor Matson–Tyler Vesel–Fredrik Forsberg
Mikkel Boedker–Sam Vigneault–Jonathan Davidsson
Måns Lindbäck–Oskar Fisker Mølgaard–Herman Hansson

Borde man inte testa danskarna i samma kedja?
Mikkel Boedker–Oskar Fisker Mølgaard–Herman Hansson?

Njae. Jag hoppas man gör vad man kan för att få igång de två toppformationerna som skall bidra.
Oklart vad man skall göra för att uppnå detta. Jag skulle hellre gå på 3 kedjor hela matchen än kompromissa för att även ha en Ok fjärde.
Tyvärr vet jag inte vad man skulle kunna göra för att åstadkomma detta.

Sätt Fisker Mølgaard i förstalinan med Petersson, skicka Miele och Vigneault till Modo nu när Riley Woods gått sönder, och rulla på tre centrar.

Fast eftersom ingen av de spelarna jag satte ihop, spelar i första eller andra, kan man köra detta i tredje. imho.
Syftet är att få lite ungdomligt spjuveri från Oskar, rutin från Boedker samt jävvlar-anamma från Herman.
Jag tror Boedker skulle kunna länka upp bra med en spjuver. Herman säkrar.

Tycker gott FM gjort sig förjänt av att få prova i en topplina. Men jag tror vi har mer nytta av att hålla kvar Miele faktiskt. Känns som om vi på något vänster lyckas få lite momentum nu så kommer han leverera mer.

Hoppas inte M Powell blir någon olustig matchhjälte ikväll. Vill tillägga att det blåser rejält i OIK efter senaste tidens usla poängskörd.

Jag kanske tittar lite för mycket med ”hoppfulla ögon” just nu. Men med utvecklingen på Herman senaste tiden tror jag han kunde testas med Foppa/Vesel. Även Bödker visar uppåtgående form och där borde man kunna få ut mycket mer.
Om man menar att de två toppformationerna redan är så toppade de kan bli så blir ditt försla väldigt intressant. Men jag är inte säker på att det är så man resonerat…

Är Torp skadad eller petad?

Hur länge ska nättinen vara sjuk egentligen? Herregud

“Sjuk”

”Underkropp” enligt hemsidan.

Ett lag som inte har tagit 3 poäng någon bortamatch än mot ett lag som aldrig tagit 3 poäng hemma. X låter rimligt

Vinn hv. Bara vinn…