Omgång 18: Rögle BK - HV71

Vad är det med Borgis??

Noterar att vi saknar nästan en hel 1:a lina och fyller på med flera hungriga juniorer i laget.
Jisses vad pisk vi får ikväll.

Sjuk
image

Defensivt kommer vi vara stabila idag men är mest rädd för offensiven. Kan bli svårt att göra mål idag men samtidigt slår det mig att vi kanske kan göra mål för Rögle har ingen vidare defensiv.

Faan att Borgström är borta. Lär väl även missa leksandsmatchen

Tror Fisken kan göra det bra i en mer offensiv kedja, där han kan visa lite mer vad han går för med bättre medspelare.

Det kan ju bli antingen fågel eller ja… fisk.

4 gillningar

tredjelinan borde vara femtelinan.

2 gillningar

Jag blir riktigt besviken om den kedjan förlorar sargdueller och inte spelar fysiskt ikväll, borde vara tanken med denna kedjan att den ska vara tung för Rögle att möta

1 gillning

Inte bra att både Borgy och AP är borta. Framåt känns det tunt och 2 av 5 i första pp är borta.

I fjärde kommer Önerud få dra ett stort lass i det defensiva med Stakke och Teden som gärna står stilla i den zonen.

Hoppas andra kliver fram ikväll och gör en riktig jävla krigarinsats :muscle: men tror Rögle kommer sätta en enorm press på oss

1 gillning

Vinn för fan bara vinn!

Och till sist:

2 gillningar

Väldigt spännande match ikväll!

Två lag, klubbar och städer där det just nu stormar ganska hårt, och då syftar jag inte på det trista vädret. Folk här i Ängelholm inte bara förväntar sig utan kräver, med all rätt, bättre resultat av Rögle. Det kombinerat med att de gjorde en bra match mot Luleå innan landslagsuppehållet samt har en, enligt rapporterna, väldigt bra träningsvecka bakom sig gör mig oroad. Gillar även inte att vi saknar både Borgy och AP. Hoppas att första kedjan leder oss idag. Krävs även att tredje är så tunga och jobbiga som de på pappret bör vara. Annars lär vi ha svårt mot Rögle vars forwardsuppställning är just det, stora och tunga. Tror tyvärr OSL kommer vara ganska osynlig ikväll, sett till hans historik och hur det såg ut i första mötet med Rögle, men jag hoppas så inte är fallet.

Hjärtat säger Håve-vinst, resten av mina organ skriker något helt annat…men likväl, KÄMPA HÅVE!

3 gillningar

Krävs en bragd när man tittar på laget. Nästan varje kedja har en förrädare som kommer ställa till det.

Hoppas hjärtat är stort och organet litet

Islossning för Stakke ikväll? Dvs, inne på ett mål framåt?

4 gillningar

Borgy och AP var inte särskilt tongivande innan uppehållet. Känns bättre att ha Shore och OSL tillgängliga.

Räknar med att man ser skillnad på HV efter 2 veckors träning.

2 gillningar

Tippar på att Stakke och Tedenby är inne på alla målen bakåt

1 gillning

Någon som har ett bra förslag på VPN-lösning till Mac så att jag kan kolla hockey från utlandet?

mullvad
Enkelt å snabbt mecka med.

1 gillning

Tedenby och stakkestad tillsammans? Gode tid nu blir jag rädd…
Hade varit kul att se tedenby -möllgaard -brännström tillsammans. Kunde blivit en bumbikedja