Omgång 18: Skellefteå AIK - HV71

Tycker gott man kan flytta upp Sandberg lite i kedjorna då han ser väldigt uttråkad ut. ingen nytta av honom i sista-linan

Fullständigt bedrövligt pp
Snälla sluta lira Almqvist jämt i varje pp.
I övrigt en bra match

Snart smäller det till och det är inte av HV.
Nu dominerar skoterraggarna totalt.

Vad är det med arena-underhållningen/publiken?
Knäpptyst emellanåt.
Lappsjuka, möjligtvis.

Fungerar cmore för er?! Fick upp det vanliga felmedelandet att dem gjort bort sig kontakta kundtjänst. Vilket jävla skämt…

Hur ställer man upp kedjorna? Hittar inga laguppställningar o följer matchen via shl.se. Hjälp! :open_mouth:

Inte ett pass går ju fram…nu BP…och risken är väl att det smäller nu

Linus blir bättre och bättre

0-0 match?

Funkar här. Andra perioden inget vidare av HV, Ganska utspelade. Får inte alls till sitt normala spel. Hoppas vi håller undan och tar oss förbi dem i tredje i alla moment.

Söderström har gjort det jävligt bra då SAIK kunnat gjort 7 mål denna match med alla sina chanser. HV har haft några halvchanser också men inte alls lika många klara.

Det fungerar på min telefon, men kan inte casta det till min Chromecast.
Kan inte heller logga in på deras webbtjänst.

Starkt av HV att hålla 0-0 efter mycket slarv och dåliga/farliga passningar och rensningar i egen zon.

Söderström är bra, men han släpper/tappar en hel puckar som landar 20-40cm ifrån honom och dessa puckar verkar han inte riktigt ha koll på. Viktigt som sagt att backarna kliver in och rensar snabbt där.

Starkt ändå att hålla 0-0, det var ingen vidare period av HV.
Har svårt att se att det kan bli mycket sämre.

Efter HV:s pp blev man ängsliga igen, och då är vi inte bra.
Tycker inte saik gör en höjdarmatch heller.

Upp lite i tredje, tack!

Första perioden var bra, med undantag av lite slarv i egen zon.
Andra perioden, känns som att PP gjorde att vi tappade mycket.
Gick ner mycket i tempo, och som någon skrev så blev det lite ängsligt.
SAIK hade väl de farligaste lägena i denna perioden.

Menmen, hittar man bara spelet man hade i första så tror jag det kan gå vägen.
För SAIK är knappast övermänskliga.

Adam må vara bra på mkt, men karlfan kan inte skjuta förbi första bästa spelare om så den spelaren var gjord av luft. Jag vill inte se honom som skjutande back på blå igen. Samma visa varje gång.

Varför har Sandberg hamnat i frysboxen helt plötsligt?

7 mål till ZAIK? Halvchanser till HV? Skrev inte du att båda lagen kunde haft 5 mål efter första? 7-5 då låter rimligt :laughing:

Man behöver ha lite mer puck och ta lite åkningar för att hitta rätt passning om vi ska kunna skapa nåt mer den här matchen. Tycker SAIK leder matchen spelmässigt än så länge då det skapat fler farliga chanser än oss trots trånga ytor i båda zonerna.
Sen känns det lite som SAIK åker nån % mer skridskor och vinner lite fler dueller tack vare det, hamnar på rätt ställen mm.

Lite snabbare till puck i alla moment så ska vi nog få med oss poäng så som Söderström spelar. Vågar inte tänka på om PW stått den här matchen så många gånger som man fått den där nervösa känslan att fan nu kanske det blir mål ni vet. Tyvärr blir det för det mesta mål när det känslan dyker upp i alla fall när PW står. Så jag skulle nog säga att Söderström har räddat 5 mål idag ungefär kanske även fler än det sett till olustkänslan.

Missat nästan hela andra pga cmore strul igen. Går det att maila? Nej för deras mail funktion fungerar ej. Parodi!!! Har inte Sandberg lirat i 2a perioden?!

Båda lagen har släppt till väldigt mycket fler chanser än en normal match men avsluten har varit alldeles för dåliga vilket vi nog ska vara glada för. ZAIK har haft några fler klara chanser tycker jag. Hv har haft några hyfsade chanser då om det låter bättre. Tedenby hade ett bra läge och Christensen ett hyfsat då han fick pucken väldigt sent. Sen har det varit några halvchanser från HV.

ZAIK har haft farligare lägen i slottet flera gånger. i Christensens favoritposition.

Lugn nu, inte ens Johansson i J20 hade släppt in fem puckar i dag. Så bra är dom inte…

mitt på klykan :astonished: