Omgång 19 (25/26): HV71 - Växjö Lakers

HV71 - Växjö Lakers

Ingen ingress. Stressmorgon i öst-sverige. Undertecknad kommer vara i höjd av Joonas Nättinen vid pucksläpp, färdandes i motsatt riktning av var Tommi Tikka är. Njut av en avslappnad pAng-intervju som nästan får en att glömma var vi är i hockeysverige.

Hata hösten, älska HV, krossa lökars!

pAng pAng

FORZA HV71!!

14 gillningar

aaaaaaaaa har varit så lugnt för själen med ledighet

7 gillningar

Kul med hockey igen. Hoppas nån kedja funkar någorlunda inför kvalet.

3 gillningar

Ledigt så länge så ångesten NÄSTAN hann att släppa…. A ja, på’t igen bara. De som producerar ångestdämpande medicin ska ju oxå överleva.

2 gillningar

Snälla starta första matchen efter uppehållet bra nu så de kan få en riktig omstart!

Hv efter uppehåll. Lär väl bli som vanligt.
Men kommer ladda med öl inför.
:joy::folded_hands:

1 gillning

Helvete vilken baksmälla vi kommer få ikväll. HV efter ett längre uppehåll brukar vara katastrofalt dåliga.

1 gillning

HV har än så länge vunnit samtliga matcher när jag varit i Catena Arena. Idag ska jag dit igen, hoppas streaken håller sig..

7 gillningar

Blås av :sweat_smile::face_holding_back_tears:

9 gillningar

Jaha, det är en så’n där dag igen :wink:

1 gillning

En vecka utan ångest är över. Var kul sålänge det varade. Nu tillbaks till verkligheten med ångest, självskadebeteende o spykänsla i munnen.

Livet är härligt ändå.

3 gillningar

Nystart och man är återigen hoppfull inför kvällen och poängskörden! Hoppas man lyckas tagga till från start och visa viljan!

Lita avis på er optimister.
Svårt greppa varför man skulle tro på en HV seger ikväll.
Men men, pökken e platt.

1 gillning

förlorar hv med mer än 3 mål ikväll så hör ni aldrig mer av mig

Hoppet lever alltid. Annars är det ju meningslöst att hålla på o följa ett lag. Betting-sajter sätter 2.7 på HV vinst och 2.35 på Lakers. Så det finns en chans för att citera Dum Dummare.

Man vet aldrig vad man får av HV ändå men är beredd att bli besviken och stänga av.

Och rund.

Är trots allt så pass korkad att det där meningslösa hoppet vägrar ge sig.
Samtidigt är det jobbigt när realisten i mig örfilar optimisten.
Livet som HV-fan är tammefan inte helt enkelt.

”Livet som HV-fan är tammefan in helt enkelt.”

Du vet det där med voodoo-dockor som får nålar i sig? Känns som att hockey-säsongen är som något jävelskap som sätter nålar i HV-fans, ett lidande.

Hv har tagit exakt 0 poäng på 6 matcher mot topp-lagen (om man räknar Rögle, Frölunda Skellefteå och Växjö dit - jag tror inte riktigt DIF hör dit så jag sätter gränsen där)

Växjö däremot har inte tappat poäng i mer än EN enda av sina 9 matcher mot de sämsta lagen ( Linköping, Malmö,Brynäs, Örebro, Luleå, Leksand och HV71), så 24 av 27 poäng har Växjö tagit mot de sämsta lagen.

Så läget ser inte direkt ljust ut.

Jonathan Angs familj är här.

Förhoppningsvis innebär det några poäng idag från hans sida :call_me_hand::wink:

6 gillningar