Omgång 19: Brynäs IF - HV71

[size=200]Brynäs IF - HV71[/size]


[size=150]Brynäs ångar på - nu gästar HV71[/size]

Publicerad: 2015-11-19 10:00

Två formstarka lag drabbar samman i Gavlerinken Arena på torsdagskvällen när Brynäs, med fyra raka segrar, tar emot HV71 som i sin tur har med sig tre raka vinster i bagaget.Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39770/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

[i]Mot Brynäs får HV71 tillbaka trion Kristofer Berglund, Kevin Stenlund och Simon Önerud efter skador och sjukdomar.
– Nu kan vi matcha fullt lag för första gången den här säsongen. Vi kommer att spela med sju backar och har 13 forwards i truppen. Vi eftersträvar att få kontinuitet, men det har varit helt åt pipan med det hittills, säger Johan Lindbom.

– De har fyra raka segrar, så det blir tufft motstånd. De spelar riktigt bra hockey och är kompletta eftersom de är bra både defensivt och offensivt. Det gäller för oss att svara upp på det, vara bra defensivt och slå om snabbt när vi har puck, säger Johan Lindbom.
– För vår del gäller det även att spela aggressivt. Vi gjorde inte det i första perioden mot Luleå, men sedan kom vi upp högre i banan samtidigt som vi höll ihop laget. Det gäller att vi står upp och att vi inte blir passiva.
HV71 besegrade Luleå med 4-1 och tog därmed fem poäng på förra veckans två SHL-matcher eftersom Karlskrona besegrades efter förlängning.
– Vi har sju vinster på de nio senaste och vi har uppåtgående form, men vi har saker att jobba på, menar Lindbom.[/i]
jnytt.se/viktig-trio-gor-comeback-i-hv71

Sundh i första? Hade gärna sett Andersson där istället.

Samma här, han kan nog tillföra mer där. eller Törngren eller Sandberg

Håller med, men Törngren är ju målskyttstypen och det kan bli kaka på kaka med skottvillige Thörnberg. En Sandberg i gott slag skulle absolut fungera men har lite väl mycket fokus på det offensiva spelet och blir gärna lite överkonstruktiv i egen zon… Alla tre bättre val än hårt arbetande, men högst begränsade Sundh. Andersson vore mitt val, oerhört skridskostark tvåvägsforward…

Känslan är att Berglund och Önerud inte är helt friska då båda är i 4 femman

Eller att de inte lirat på ett tag och då matchas in lite försiktigt. Tror inte man chansar alltför mycket.
Brynäs två första kedjor, eller ah femmor, ser väldigt vassa ut på pappret. Varningsfinger på Vrana som troligen är otroligt revanschsugen-

Johan Lindboms murre asså! Episkt, kan vi inte starta en namnlista på att han ska behålla den resten av säsongen? :wink:

Åh trevligt. AIK lirar intern match.

bengan :open_mouth:

bra start! lite skrämmande…

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

VILKEN BALJA!!!

STENIS!!!

Stenlund! Vad är oddset på det? :slight_smile:

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Härligt! :slight_smile:

Fan vad kul att Stenlund får sätta dit den. Snyggt mål också tydligen.

Jag re-itererar: bra start!

Ge fan i att jinxa! :cry:

TEDEN :open_mouth: :astonished: :open_mouth:

återingen… bra start, jag kan inte jinxa, det ligger inte i min natur!

stabilt som fan HV!!!

I LIKE!