Omgång 19: HV71 - Brynäs IF

[size=150]HV71 - Brynäs IF[/size]

Hemmamatch mot Brynäs är det som gäller på
torsdagskvällen. Och en seger är nästan ett måste
för att inte halka efter lagen ovanför i tabellen för
mycket. Filip Sandberg gör efterlängtad comeback
i HV dressen mot Brynäs.

Intervju med Lindbom: hockeynews.se/articles/5256/?fb … nCPFREozwo

[size=150]FORZA HV71!![/size]

jnytt.se/article/hv71-vi-saknar-spetsen/

Wännström återigen troligen bänkad o Ytterell tillbaka. Fan Lindbom nu gör du så vi har 4 raka förluster. Hur kan törngren gå före? Vd har han gjort för nytta?

Att spets saknas har vi sagt länge :slight_smile:

Sen fattar jag inte vilka som Ytterell och Törngren ska peta bort, jag trodde Ytterell hade gjort sin sista match…

Man försöker få igång Ytterell eftersom Fehervary kommer att vara borta för JVM spel under julen.

En del junisforwards som fått spela hittills. Finns det ingen junisback som skulle kunna vara aktuell och ta den platsen? Kan ju inte bli sämre då iaf. :unamused:

Bara 3 poäng som räknas ikväll, förväntar mig att HV kör över Brynäs och tar 3 enkla pinnar… :unamused:

Kommer vara på plats, gör mig inte besviken, snälla HV…

Ytterst in Persson ut?

Nu har jag tagit ut 2 dagars semester och kört 50 mil enkel resa bara för att få se mitt hjärtas lag vinna över laget jag hatar mest i hela världen. Grabbar, kör nu över Gävlarna, okej?!

Antar du menar Ytterell in och Persson ut. Men så tror jag inte det blir. De har matchats ihop under veckans träningar. Jag tror det blir antingen Strömberg eller Fehervary som får läktarplats. För mig är det ytterst märkligt att man inte mönstrar bästa laget i en så här oerhört betydelsefull match. Att motivera det med att Ytterell måste få speltid och hållas igång om Fehervary blir uttagen till JVM, är ju rent av korkat. Det är ju först i omstarten efter nästa uppehåll, den 19 dec som Fehervary är borta. Det går dessutom utmärkt att gå på sex backat.

Men bara för det, gör väl Ytterell en bra match och sätter två från blå. Och det vore väl ok men föga troligt.

Menade såklart Ytterell ser dock nu att min telefon tyckte något annat hehe:) Tyckte inte heller motiveringen kändes rimlig. Jag är ju som du vet väldigt kritisk till att Ytterell ens värvades hit men förstår inte riktigt matchningen av honom nu när han väl är här och spelar. Å andra sidan kan man inte förstå allt här i livet. Har du sett cmore:s hockey labbet från igår? Mycket intressant genomgång av Hv71.

Ytterell in till förmån för Strömberg. Sjukt!

Happ. #66 in. Nu blir jag ledsen. Igen.

Finner inga ord…

Då är vi minst 2

Ska titta extra noga på Ytterell ikväll då jag är på plats, ska bli intressant,han kanske överraskar positivt

Fan Lindbom gör ju allt jävla fel

Lägg till mig också…
På riktigt varför?? Om dom nu ska skicka upp nån annan back på läktaren så är det Persson som inte har haft några imponerande insatser på slutet. Men det är ändå helt obegripligt att spela Ytterell, känns som ett hån mot fansen. Och vad skickar det för signaler till backarna i J20 som kämpar för att få testa på att spela i A-laget och ser att den förträffligt oskicklige herr Alexander Skjutersnettodräll får spela…

Är Strömberg skadad ??
Hade iofs hellre sett en skadad Strömberg på isen än Ytterell

Ja jisses vad skall man säga…visa Fehevarys grymma skills…sedan låta Ytterell gå före…och i min värld så skall Wännström matchas hårt istället för bänkas. Men nej det rimmar ju inte med JL:s ”brunkarhockeyfilosofi”

Wännström 2.15 p/60 5vs5. Näst bäst i laget efter Tedenby, 13:de fw idag.

Nånting är jävligt fel. HV slår sig för bröstet kring att man jobbar mycket med underliggande siffror.

Trots detta så låter man wänna nöta bänk.

Sjukt…