Omgång 19: HV71 - Djurgårdens IF

Fullkomligt älskar firma Törngren/Andersson.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Thörnberg bortsett skottet är ju tyvärr slut på denna nivå.
Smärtsamt att se. Thörnberg är fanimej en legend.

Kan vara ett av de mest förlösande målen sen game 7 2017 haha

Fick lite energi efter målet iaf

Saknas ju inte lägen direkt…

Sas det inte inför säsongen att spelare som förbättrar PP skulle värvas???
Iofs har jag hört det efter fler säsonger nu.

Hatar att skriva det, men spets saknas verkligen.
Gör man inte mål på något av alla dessa PP så får ju så småningom motståndaren chansen.

Funkar ju inte spela runt med alla dessa brunkare till fwds.
Ge pucken till back, skott och retur.

Vi har spetsiga backar, men tyvärr inte några tillräckligt spelskickliga fwds.

Grymt bra, en tredjelänk värd namnet där så hade vi haft två toppkedjor.

Snälla ge Jocke och Törngren någon annan lekkamrat, gärna in med Nybeck. Tröttsamt att se alibikonen uträtta naaaaadaaaa.

Första 35min skapar HV noll. Sista 5 gör man ju faktiskt det, men då studsar det inte med dom. Gäller att orka hålla detta uppe nu för spelmässigt tog de över i slutet av andra. Och man måste hålla sig ifrån utvisningsbåset. Men jag vetifan. Känns som en sån där match…

Jocke är HVs gigant, spelare som Thörnberg och Önerud borde ta efter honom. PP skillnaden i denna match, Apgården har gjort 2 mål i PP, HV har haft…2 skott?

Nu har ju Christian nyss drabbats av hjärnskakning. Uppenbarligen är man försiktiga, så det alternativet finns inte idag, tyvärr.

Fast jag menar inte att man skulle spelat Christian för det är ju bara onödigt att riskera något, menar mer att jag inte tycker Sundh gör kedjan rättvisa. Inte för att Johnsson är mkt bättre än Sundh men han är iaf en naturlig Center och då hade Filip fått fortsätta som vinge som även det är hans mer naturliga roll

Ok, då är vi nog överens.

Nej, va fan. HV vänder och vinner. Har hört det från en säker källa!

Vi tror på det. Kämpa nu för i hela jävla helvetet!

Gött!

Kanon!

Den där måste sitta camara

Camaras misstag kan man ju inte räkna på två händer ikväll.