Omgång 19: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

HV71 spelar hemma mot Djurgården på torsdagskvällen.
Ett HV som kommer från en förlust mot Rögle, och som har
förlorat två raka hemmamatcher innan dess. En trepoängare
skulle sitta fint mot DIF.

HVTV: hv71.se/article/46mfaki7h-3 … djurgarden

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Måste vi? Kan vi inte bara lägga oss i fosterställning under en varm filt istället? :cry:

Sju matcher kvar till juluppehållet. I dessa väntar Djurgården, Oskarshamn, Linköping, Frölunda, Örebro Malmö och Brynäs.

På pappret ett relativt enkelt spelschema med tanke på att vi möter fem lag på den undre halvan. Måste bli minst fem segrar. Lättare sagt än gjort då fyra av dessa sju matcher är på bortaplan.

Räknar med att Rahm får gå innan jul.

Surt att man återigen missar denna match, just nu är det ju lite extra krydda efter de interna samtalen och “uppslutningen” :frowning:

Min gissning är att inte mycket kommer hända men att man kommer kunna se desperationen på isen, dvs en massa kämpande, troligtvis med väldigt lite framgång då att bara kämpa och lungor inte ger något i en lagidrott (Lex Sara Wedlund) utan det kommer bli krampaktigt även om man eventuellt kan störa motståndarna med extra stark skridskoåkning så att man iallafall är med i matchen.

Eller så spelar de bländande hockey … för att? … oklart… kameler?

Tyvärr har man ju kommit så långt att jag förväntar mig förlust och en tråd till med avreaktioner här ikväll. Och blir det vinst är det ändå inte tillräckligt för att jag ska vara nöjd. Ett “-jaha!?” typ. Tråkigt nog behövs det 3-4 segrar innan jag kan känna något engagemang, och om jag är medgångssupporter? Jag har hållt på HV sedan 1983, det fanns en liknande situation för en 7 år sedan när FBK och HV försökte se till att den andre låg sist, annars har det aldrig varit sån här besvikelse. Sorry för nedsnack istället för uppsnack innan match. Men jag ser inte någon vinst i spåkulan.

Ikväll vinner vi. Lita på mig.

Hoppas du har rätt. Oavsett om vi vinner eller ej, så känns det lite som det kvittar. Något sensationellt måste ske över julen. Vissa spelare och flera på ledarsidan måste försvinna bort från föreningen under jullovet. Dags att börja rensa upp i egna leden.
Men visst, en vinst är bättre än förlust. Men oavsett som sagt så är det inget som automatiskt gör att HV71 kommer bli en stormakt igen. Kvittar om vi så vinner resterande matcher som är kvar innan juluppehållet. Det spelar ingen roll. Folk måste väck från klubben. Hela föreningen måste börja om från noll.

Vill se ett bra spel oavsett om det blir vinst eller förlust, det är viktigast. Med bra spel kommer segrarna förr eller senare.
Bättre det än att spela dåligt och råka vinna, som mot Luleå, blir bara en falsk trygghet som slår tillbaka på en.

Tror vi vinner ikväll och Ryan Stoa är en bra värvning men blivande NHL-proffsen måste upp!

SM GUUUUUUUUUUUUUUUUULD :smiley:

Skönt att Sandin fick sätta ett!

SAAAAAAAANDIN

Viktigt för Sandin!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
:smiley: :smiley: :smiley:

Hög klubba och offside :exclamation:

Ser inte stabilt ut i försvaret men det är inte stabilt hos DIF heller…

Forsbergs markeringsspel är… nog anledningen till begränsade speltiden…

Exakt så är det.

No shit. Killen har ett mäktigt skott men i resten av spelet är han rätt begränsad.

Önerud får ofta passningarna på skridskorna eller mitt på benskydden. Svårt att behålla farten framåt då…