Omgång 19: HV71 - Djurgårdens IF

Wow. Snyggt. Jäääääävligt viktigt. 1-1 å allt hade troligen rasat igen.

Jo men den plingade i DIFs halva PP lite väl tidigt :smiley: :smiley:

Tänk vad lite självförtroende kan gör.

Länge länge sen jag var så här glad efter en första period.

Små grytor och också öron…

Ja, mål nummer två kom i ett sånt där fantastiskt psykologiskt läge. Vinner man inte med de här förutsättningarna, måstematch, bra start och två-noll efter första, då tror jag loosermentaliteten kan sätta sig för säsongen i laget… men det ser bra ut

Mitt cmore brukar ligga säkert en minut efter, när du skrev så hände det strax så inte helt omöjligt…

Eller så hade de det på känn bara

Nyttja kontringar, PP, motståndarnas misstag och krydda med en habil målvakt. Det är uppenbarligen segerformeln i år.

Med det sagt, det här lär ju vara HV:s bästa period på över en månad?

Ha ha, Per Ledin lurade Rakshani på 10 km löptur upp på Huskvarnaberget :smiley:

Jag tycker mig se att man försöker spela med lite mer avlastning så att backarna inte ska tvingas till vansinnespass eller försök att som sista gubbe dra sin motståndare på defensiv blå. Och det är bra. Men passningsspelet ser lika svagt ut som tidigare. Inte konstigt, förstås, eftersom detta inte kommer att vända på en femöring.

Bra att ta ledningen, ännu bättre att utöka, bäst att Sandin gjorde båda. Särskilt andra är en individuell prestation.

Fortsatt svårt för HV att få ut pucken ur egen zon när man är under press. Nästan så att slumpen borde göra att man får ut pucken oftare.

Inte mkt till spel just nu…dåliga pass och hafsigt.

Vafan sysslar domarn med?

Dags att bänka kaptenen nu några byten.

oroväckande start på andra

Dags att rycka upp sig, ser inte alls bra ut nu i andra.

Skönt att se att boxplay gick så bra

Förhoppningsvis ger det lite energi…

Riktigt dåligt spel av hv

Puh, det kunde gått illa

Tur att Djurgården är lika dåliga…

++ :smiley: