Beror på. Defensivt har han varit bästa Centern skulle jag säga. Jobbar alltid hem stenhårt mm.
Dagens roligaste är såklart det OFM lyckades åstadkomma med rimlig omgivning.
Som många andra är inne på. Låt honom nu fortsätta i en topp-6 kedja.
Lite så jag tänker också. Till en början, nu när Nättinen är skadad, bör man testa Shore, Moelgaard/Borgström, Tikka.
Moelgaard har misshandlats av tränare så här inledningsvis. Idag visar han varför han måste få en större roll.
Nä men Hv har förlorat många matcher de varit mkt bättre än motståndarna. Så här är det i hockey hela tiden.
Lex LHC omgång 1
Jag tänker att det här är hockeygudens sätt att ge tillbaka till oss efter att Montén slängde in Brattström i mål efter Ortios nolla.
Guden bah, nu ska Leksand slänga in sin sämsta målvakt när de möter HV.
Otroligt skönt med seger. Men, spelet, speciellt i egen zon, är fortfarande för dåligt. Det som skiljde ikväll jämfört med tidigare var att vi hade några spelare som kämpade. Jag tänker framförallt på Tikka, Önerud, Stakkestad. Tre spelare som inte gjort någon glad hittills och är ganska begränsade egentligen. Men, de är fysiska och ikväll visade dom det. Hoppas nu att fler i laget tar efter, för vi behöver det. Det är så blött och klent av så många av våra andra spelare. Jämför med ett lag som Modo som inte har så många skickliga spelare, men som kämpar. Hela tiden, i varje situation.
Denna vinst var sjukt viktig för att hänga på plats 12.
Var man spelar i hierarkin borde inte vara så låst och endast ändras vid skador och avstängningar. Skicka spelare upp/ner beroende på form. Isac borde degraderas, Fisken uppgraderas osv. Då blir det ju även ett moment av kämpa för sin istid. Vilket enbart kan vara nyttigt.
Ja, idag visade man att man kan ställa spelare åt sidan om de inte presterar och låta yngre förmågor få chansen - detta resultatet mot Leksand var ju bland de bästa , och utan en hel del “givna” spelare - konkurrens och låt de hetaste spela - håller med om Moelgard , han bör flyttas upp !
Nu ser jag ju inte allt i ett “rosa moln skimmer”, jag ser alla brister som finns i både lag och förening.
Jag tycker däremot att kräka ur sig en massa och sluta gå på matcher och inte stötta laget är fel väg att gå. Där tycker vi olika.
Däremot hoppas vi alla att det ska vända och gå bra för laget och föreningen som vi alla älskar.
Grejen är. Mitt problem är exempelvis inte att Borgström gått före Moelgaard. Mitt problem är att Moelgaard konsekvent fått stå tillbaka för spelare som Nättinen och Tikka.
HV kommer behöva matcha sina “bästa spelare” på pappret för att man ens ska ha en chans att hålla sig kvar. Men när yngre förmågor, som Moelgaard får stå tillbaka för mediokra eller i bästa fall okej spelare, ja, då är det ett problem.
JAAAA!!!
Japp.
De som inte fattat det bör titta enbart på honom i 2-3 matcher.
Gör allt rätt, hela tiden. Varenda beslut, åker rätt vägar, pressar vid rätt tillfälle osv osv.
Ibland blir jag tårögd av att titta på hans spel utan pöcken.
Vääääääligt klok ung man.
Ha, ha, ja, mediokra är ett bra ord som ofta passat på vissa spelare - sen tror jag att småskador , slitenhet och annat också spelar in - håller med ModestBukowski om att man varit för låst vid vissa spelare i vått och torrt, även när de inte presterat - och Moelgard ska spela mer helt klart !
Brännström spelade tror det va drygt 9 min, skada eller bänkning? Jag tror Lindbom ställer krav
Tror ärligt på bänkning! En markering mot hans prestationer, vilket är helt rätt!
Enormt viktig vinst för att inte hamna för långt efter. Jäkligt surt bara att vi torskade mot Rögle, annars hade vi varit ikapp.
Brännström måste ju va småskadad, varit riktigt usel.
Bänkad tror jag. Lindbom lallar inte runt.