Omgång 19: HV71 - Leksands IF

Ortio får vi inte glömma, utan honom hade det kunnat bli förlust idag, flera viktiga räddningar

4 gillningar

Vi vinner alltså utan AP20, Borgy och Brännan som inte är sig lik. Mot det kanske formstarkaste laget.

5 gillningar

Hoppet lever.
Sista 5 ser inte så evla illa ut.
Lagen som presterat sämre sista 5 måste vara redigt usla!
:wink:
image

3 gillningar

Älskar Lindbäck…
Räcker så…

Nu laddar vi om.

4 gillningar

Har tittat på matchen i efterhand. Hv spelar som ett bortalag och Leksand som om de vore på hemmaplan. Kvällens minus: Ortio filmar, säppelä har lite svårt i shl tempot.
Kvällens plus: Lindbäck, Tikka, Fisken, Önerud och farzan.
Hoppas på att de spelar Fisker och OSL ihop framöver. Tycker de hade fin kemi.

4 gillningar

Vart kan man se matchen i efterhand?

Tv4play

Missade tyvärr matchen idag pågrund av novemberkåsan i Vimmerby.

Vad gjorde tikka som var lite extra idag då?

Årtusendets mest självklara och förutsägbara kommentar.

4 gillningar

Asolut, men också alltför sant tyvärr.

Sa till sambon med 10 min kvar av matchen att om HV klarar detta så vänder vi denna säsong och vi spelar slutspel. Kan inte ändra mig nu. Kalla mig kappvändare :sunglasses:

5 gillningar

Tikka kämpade och slet. Tekar bra, spelar fysisk, och är bra i boxplay. Idag använder han sin fysik utan att spela fult

9 gillningar

Härlig kväll HV vinner och min avatar vann i Paris.

Jag såg inte matchen. Kommer inte se nån mer match. Har säsongskort, men har bara varit på 2 matcher i hallen. Sett vissa på tv, men har tröttnat. Anledningarna till att jag älskar sporten och vill titta på ishockey står inte HV71 för längre. Bara ångest, ilska och frustration numera. Även om de som idag vinner ibland. Och det är inte längre värt risken, eftersom det är helt oförutsägbart hur det kommer att se ut.

Jag undrar dock en sak efter vinsten idag. Är det trots, eller på grund av, att ”stjärnorna” är borta? Jag tror det är det senare. De ”bästa” är inte bäst. De visar inte hjärta. De visar inte vägen. När de inte är med så ger det syre åt dem som visar hjärta. De som kämpar. De som vill. Kanske bra om de ”bästa” är borta ett tag till?

Hur som. Bra att dom vann. Hoppas det vänder.

1 gillning

Vad blev det för film?

1 gillning

Gud så tröttsamt. Och återigen förutsägbart med tanke på avsändaren. Få kan mäta sig med denna självgodhet.

Nu är ju iofs ditt svar på samma nivå.
:wink:
Scrolla & Lolla mer.

Äsch, det äger att hålla på HV71. Alltid nervöst aldrig mainstream. Det hör till att säga till frun (som är ointresserad) att “så mycket bättre” börjar så man kan ha ångest i fred. Nu började vändningen av denna säsong. Lindbom använder spelarnas styrkor istället för att pressa in dem i en förutbestämd spelidé.

1 gillning

Shitkicker och Farzan. Ni är verkligen på varsin ände av optimist - pessimist skalan. :smile: Försöka att inte surna ihop på varandra bara för att vi är olika lagda i vår inställning. Idag vann vi och får njuta lite, även om mörka moln fortfarande ligger över hela HV som organisation

8 gillningar

Till Farzans försvar så tolkade jag inte riktigt hans inlägg som er.

Nu tycker jag vi alla här i salen sjunger We shall overcome och firar tre poäng till HV.

6 gillningar