Omgång 19: HV71 - Leksands IF

Fattas väl bara att Mona Sahlin tillträder som ny ordförande…

FÖR HELVETE! NEJ TILL ANNIE LÖÖF, NEJ TILL MONA SAHLIN och för guds jävla skull NEJ till TF Davidsson!

2 gillningar

:rofl: :rofl: :rofl:

Ngn DC-film som sonen valde, jag är vaken :grinning:

3 gillningar

Vad gör Juholt nuförtiden? Smålänning trots allt. Lite av en ostkaka i mänsklig form

3 gillningar

Vilken?

Blue…ngnting precis kommit på HBO

1 gillning

Blue beetle. Då kan ni lika gärna kolla på Marvel :wink:

1 gillning

För att inte hamna helt Off Topic så kommenterar jag bara så här: jag delar öht inte första delen av din analys och jag är glad att HV vann.

Sjukt nervös match att kolla på men samtidigt en rolig match. Bra stämning överlag även om jag trodde på mer Leksandsstöd då det var uppemot tusentalet på plats men ganska lugna var de.

Båda lagen med liknande förutsättningar. Ordinarie backsida men många forwards borta varav en del nyckelspelare. HV lite mer drabbat men bara marginellt. Hrivik, Ashton, Knuts och Karlsson är viktiga för Leksand.

Leksand ändå klart bättre än HV ikväll. Turlig seger där målvakterna avgjorde matchen samt en hel del tur. Leksand ställde upp i mittzon så var svårt att ta sig förbi, lät oss stå med burskydd.

Vi hade otroligt svårt att få ut pucken ur zon och spelade fast oss hela tiden. Vårt PP dessutom dåligt men fick lite oväntade och lite turliga mål i rätt lägen.

Otroligt viktig seger och påminde om i våras då vi vann trots underläge spelmässigt. Ortio ojämn men matchvinnare ikväll. Han får stå allt resten av serien nu om det inte kommer in någon ny.

OFM riktigt bra och även Tikka. Blev ju mycket speltid för centrarna. Även Simon kämpade på. Isac riktigt dålig igen så där är ju något som stör. Självförtroendet helt kört i botten. Även Lenc osynlig offensivt men sliter på i det tysta men hoppades på mer där.

Axel har problem så frågan är om inte Maalahti borde komma in och köra lite Lindbomhockey med giganten Strålman?

Årets hittills mest överaskande sekunder när Stakkestad från ingenstans briljerar och pucken turligt letar sig in.

Lindbom ser riktigt sliten ut i båset. Tror det kan vara saker även utanför träningarna och coachningen av A-laget som stör nattsömnen.

4 gillningar

:arrow_up: Kvällens topp 3 (?) :

1. Vi höll undan till 3 poäng!

2. Fina Fisken!

3. Öneruds slit!

:arrow_down: Kvällens botten 3 (?) :

1. Stundtals fortsatt svagt/passivt defensivt

2. Brännström

3. Foppa

Ikväll har jag bara sett sista 5 minuterna och sammandrag så har killgissat och scrollat genom matchtråden. Rätta mig gärna om jag är snett ute!

2 gillningar

Du är rätt ute.

I toppen hade man även kunnat lägga in OSL, Lindboms matchning, Sjöholms tacklingar, att alla slet och kämpade samt att Tikka och Stakkestad inte var helt värdelösa.

I botten hade man även kunnat lägga in att Sjöholm går bort sig lite för ofta i defensiv zon och oförmågan att göra mål i PP.

1 gillning

Att läsa tråden från start är ett fall i en dy av negativitet.
Minns Ni Donald Sutherland i Kellys hjältar? Han gillade inte “negativitet”.

“Skitlaget HV71” har tagit poäng i senaste 5 matcherna.
Vi har legat under i flera av dem.
I de fem matcher som föregick “5 senaste” hade HV71 målskillnaden 6-24.
Målskillnad senaste 5 matcher: 18-11.
I detta skymtar jag nån form av förändring.
Kanske finns någon statistiker ibland oss som kan finna ut om det finns tendenser till förbättring under Lindbom?
Skulle så vara så kan man fråga sig vadan all denna negativitet?

Flera bespottade spelare hittar jag i poängprotokollet.
Jag har i tidigare inlägg skrivit att det är för tidigt att döma ut En Enda Spelare.
De måste ges tid att visa vad de kan utan Montén.
Montén hade fyra månader att preparera spelarna med sin filosofi.
Lindbom ska avprogrammera dem under brinnande säsong.
Ge tid. Acceptera bakslag.
Det är inte resultaten som får Lindbom att åldras. Det är den gnälliga negativa atmosfären runt HV71:s spelare och lag, som vi är del av.

14 gillningar

Lenc vann poängligan i senaste landslagstuneringen. Helt otroligt att vi tvingas ha en sån spelare i första kedjan :wink:

2 gillningar

Hur gick de för unga Pettersson igår ? Något att satsa på istället för Foppa o teden ?

Han var helt osynlig. Vilket betyder att han varken gjorde bort sig eller gjorde något positivt.

1 gillning

Han är plus 2 nu iallafall i laget så han var inne på ett mål framåt :sunglasses:

Nättinen har vunnit OS-guld. Tommi Tikka är också landslagsman. Brännström likaså.
Men visst, stirra dig blind på Kalle Anka-turneringarna du. Även en blind höna osv.

1 gillning

Efter gårdagens seger är poängsnitt just nu ca 1,1 (21p/19 matcher).

47p återstår således upp till 68p och det gyllene poängsnittet 1,3.

15st 3-poängare och 1st 2-poängare behöver cashas in på de återstående 41 matcherna alltså.

Kämpa, HV, kämpa!

4 gillningar

Blev nog lite fel, det återstår 33 matcher för HV att spela