Omgång 19: HV71 - Luleå HF

Pissmatch bör räcka som sammanfattning.

In och lufta Ersberg ett par matcher nu!

Latrasek som bara står och glor på domaren… ÅK SKRIDSKOR för i fan…
Och Wesslau, bättre koll tack!

Suck.

Kör ersberg nästa match

Haha. Ännu en match där vi faktiskt lyckas ge alla målen till motståndarna gratis. Inte ens förvånad. När gjorde det andra laget ett snyggt spelmål mot oss senast, istället för att ta pucken gratis i vår zon eller nåt?

Jaja. Luleå vinner rättvist. Är bättre på allt över hela banan. Särskilt det defensiva spelet där dom till skillnad från HV spelar som ett lag.

Spelet som tog HV till toppen är som bortblåst. Slarvet i egen zon har ökat exponentiellt med ju högre tabellplacering vi fått och om inget händer där snart så är vi inte topp 6 ens om ett par veckor.

Tedenby, Laine och Williamsson såg piggast ut idag.

Campoli imponerar inte trots målet och Christensen tyvärr lika osynlig som innan uppehållet.

Kritik mot den som ska ha kritik: Petrasek spelade 0 minuter.

Syftar du på Petrasek så spelade han inte en sekund idag. Det var Mattias Karlsson som var framför kassen och slutade spela när han trodde att Wsslan hade blockerat pucken.

Håller med i nästan allt du skriver, men tycker Campoli faktiskt gjorde en bra match, för många som underpresterar igen…sen förstår jag fortfarande inte varför Johansson envisas med Sandberg på blålinjen i PP…

Skit! Teden och Laine spelade bra men saknade kollektivet idag och försvarspelet och backchecking var ju katastrofalt dåligt. :angry:

Hv gör en riktigt bra match offensivt o skulle naturligtvis avgjort denna match efter full tid. Dom jobbar stenhårt hela matchen o får tillslut välförtjänt 2-2 av lagets bästa back för dagen. Campoli var riktigt bra. Matchens gigant är teemu laine. Även nilson såg mycket pigg ut.
Lite som studsar emot idag annars hade de varit 3 poäng.

Sen får ju naturligtvis inte Wesslau släppa in målet i förlängningen. Bedrövligt är ordet för de.

Instämmer och märkligt att AJ kör vidare med Sandberg. Tillför ju absolut ingenting i PP.
Bara jag som är irriterad på domarnas tokmiss på Lassinanttis medvetna flytt av målburen och där vände matchen.
Fick istället en tillsägelse :unamused: Uselt!

Ganska många “tokmissar” idag åt båda hållen. I första perren blir Foppa tokhakad vid ett “friläge” samt Wallmark som åker för tripping när vår spelare snubblar.

Återigen så har det varit uppehåll och Hv brukar aldrig vinna matcher efter såna.
Men som vi spelade försvarspel idag får det inte gå till!

Men en poäng och hoppas A.J & Co tar tag i försvaret och banka in hur det ska spelas försvar!

Visst det är för illa av Wesslan men jag vill inte lasta honom för detta utan det är ju IDIOTsaker av Karlsson som skapar detta från ingenstans, det håller inte att spela värdelöst då man är helt ohotad, man såg ju vad Laine tyckte om det han välte ju fan målet. Måste vara riktigt tråkigt då man spelar bra själv och så finns det dem som inte gör sitt jobb.

Såg Laine på Hockeykväll då han gick bananas i korridoren och slog av klubban och skrek!
Fan va gött att se någon agera så i laget!

:smiley: :smiley: ja det var äkta känsor det :exclamation:

Hehe såg det med men det är bra för han var ju besviken på det värdelösa spelet av Kolan och jag tycker det är rätt att man visar att det är inte ok för spelare av drälla på det sättet för det handlar ju bara om slarv.

Dags för HV att börja spela enkelt och ödmjukt igen. De senaste matcherna har inte varit bra och formkurvan har pekat neråt och det märks att det finns en del frustration (Laine jag tittar på dig).
Vi vann mot Örebro hemma med nöd och näppe men efter det har vi tre raka förluster. Det känns som om vi inte riktigt vill göra jobbet utan förväntar oss det flyt vi har haft på under hösten, och flyt förtjänar man. Slutar man kämpa och åka skridskor så kommer puckarna studsa stolpe ut ganska snart istället för stolpe in, mage in eller motståndarskridsko in etc.

Vi har levt på vår offensiv men när den inte fungerar så märker man hur svaga vi kan vara defensivt och behovet av en rutinerad toppback är ganska talande. Kolan och Campoli kan inte ta hela det lasset ensamma. Johansson, Pilut och Eidstedt i all ära men de är för unga för det ansvaret ännu. Berglund har inte imponerat och honom ser jag inte som mer än utfyllnad och Petrasek har sett sina bästa dagar. Att han inte ens fick spela igår talar för att AJ inte har förtroende för honom heller. Williamsson är åter efter skada och kan inte lastas för förlusten men har han vad som krävs för spel på denna nivån? Upp till bevis.

Dags att låta Ersberg stå ett par matcher och göra honom varm i kalsongerna. Wesslau har räddat oss i många matcher men det börjar ta ut sin rätt när försvaret inte hjälper honom och han kan inte stå på huvudet en hel säsong.
Offensivt har det inte riktigt klickat heller de senaste matcherna men här är jag inte orolig. Det finns en otrolig offensiv potential i detta laget och både PP och BP har sett riktigt bra ut hittills.

Nä, nu smiskar vi upp Djuuugåån i brygga på lördag och tar en komfortabel 5-0 seger tycker jag. Forza HV!

Var helt säker på att jag såg #22, my misstake!