Omgång 19: Kristianstads IK - HV71

Inte ok att Kokkonen är på isen när vi jagar mål. Bryt kontraktet med honom så fort vi har tillräckligt många fw. Bättre att spela Salmi där

Torsk.

Det är skit men vi kommer torska mer.

Ny match på söndag, nu laddar vi om och njuter av att vi bara spelar en match till i denna skitarenan.

Dem kommer ju förfan köra över oss på söndag

vinst då är ett måste

kik ett skitlag som borde byta ut i-et mot ett u

Men ge dig nu din surdeg. Tror fan att du hade hittat nåt att gnälla på om vi så vunnit med 11-0.

Helt rättvis seger för KIK.
Hade Gunnar stått på huvet, vilket han sällan eller aldrig gör, så hade vi kunnat stjäla poäng.
Med det ska sägas att jag inte lastar Gunnar för denna förlusten.

KIK vill mer och gör mer. Hv väldigt svaga i två perioder.

Tror att det här behövdes hur jävla surt det än känns. Det räcker ju inte med det här spelet i såna här matcher. Gunnarsson är inte alls i balans och sättet HV avslutar matchen på visar ju på total avsaknad av is i magen och rutin. Folk skjuter i död vinkel så att pucken far ur zon och försöker med dödsdömda försök köksvägen. Inte ok. Och då torskar man.

HV måste rycka upp sig. Det kanske krävdes en förlust för att de verkligen ska inse det.

Dock är det ju ingen sån katastrofsituation som vissa vill göra gällande. HV har en förstafemma på skadelistan. Ändå är det bara en studs ifrån att det blir seger idag också. Jag såg sista perren, spel mot ett mål. Tyvärr inte medstuds idag.

Skutlag?

Nej, det hade jag inte men du kanske tror att det här ska få HV tillbaka till SHL :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Nej det är det inte men det vore trevligt. Men låt mig inte se Gunnarsson igen för då åker jag personligt upp till Betlehem å säger upp mitt medlemskap.

Får väl se, står Gunnar igen så lägger jag ned. HV må bara ha förlorat två matcher, men det är då f*n inte Gunnars förtjänst att vi vunnit alla andra… Ställer man inte in Larsson mer i mål så lägger jag mitt hockey-intresse på hyllan i några år :laughing:

Gunnarsson ska iaf inte vara en av två målvakter när HV inleder slutspelet i vår, då är allt snack om SHL bara BS

Thörnberg överglänser Kokkonen Törngren mfl, är det ett underbetyg till våra spelare, eller skulle kanske Thörnberg ha en given plats i laget från början av säsongen? Jag tycker man har pissat på Martin, men när HV har massa skador, då ställer han upp, det är HV-hjärta för mig.

Vi får se. Men jag säger snick-snack! HV vinner.

Kristianstad kan mycket väl vinna på söndag igen om de fortsätter spelar så här. Deras målvakt var klart bättre. Ett äckligt lag att möta i ett eventuellt slutspel.

Då kan ju du ta ledigt från forumet på söndag så slipper vi se ditt oändliga lipande : )

En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.

Vill nog kalla detta för en coachförlust ändå.

Tommy och Stille verkar ha fått samma tuppkam som många supportrar. När Tommy står inför tredje och säger att vi varit i liknande lägen förr och vänt så fattar man att det gått liiiite för enkelt hittills för HV. Man tror att man är bättre än vad man är.

För varför låter man annars Gunnar stå igen efter en rätt medioker insats senast?
Varför låta man Kokkonen vara på isen när vi jagar kvittering?
Varför tycker man sig ha råd med att låta Netterberg sitta på bänken och istället lira spelare som Wikström, Kokkonen och Törngren?
Och det i ett läge där man saknar en hel SHL-kedja (Önerud, Forsberg och Matson).

Utan spelarna ovan var HV idag inget annat än ett helt ordinärt allsvenskt lag. Vi har ett par spelare som sticker ut. Inget mer.

Förlusten har vi råd med, men jag hoppas ändå den här matchen kan fungera som en ögonöppnare. Så jävla bra är vi inte, och i synnerhet inte när vi saknar våra ledande spelare. Det är inte bara att flytta upp en Lindbäck och en Davidsson och sen är vi redo för tre nya poäng. Så enkelt är det inte.

Vi som skrikit efter nyförvärv en längre tid (även innan alla skador kom) fick idag vatten på vår kvarn. Jag hoppas verkligen att Hult kommer leta nyförvärv dag och natt den närmsta tiden och senast jul ha presenterat två ersättare till Önerud och Matson. Det första han kan göra är att ge Thörnberg livstidskontrakt. Nummer 10 ska själv få välja när han vill lägga skridskorna på hyllan. Det är beundransvärt att se hur han går in i dag och är en av de bästa spelarna på isen. Samtidigt visar det på svagheterna i lagbygget. Thörna ska inte vara bäst, i alla fall inte om laget vi har är så bra som det nu påstås vara.

Är du på riktigt eller är du bara ute för att jävlas med seriösa skribenter och läsare. Oavsett…du är ooeerrhöört tröttsam.