Omgång 19: Kristianstads IK - HV71

Thörna vädrar åsikter med domaren.
Allt är som vanligt :smiley:

Förväntar mig att Gunnarsson släpps inom snar framtid, annars har jag svårt att ta snacket om SHL på allvar

HAHAHA men där blir man banad om an äns nämner nått negativt om hv, spelar ingen roll om an förlorar med 50-0 spelar hv bäst

Haha ja nån gång måste det vara målvaktens fel :slight_smile:. Tänk om man kunde säga samma sak om alla forwards som ska göra mål.

Laget har ju grepp om andra perioden fram till hans dunderblunder, efter det är det ängsligt, inte så konstigt, har inte utespelarna förtroende för målvakten så blir spelet lidande.

Känns som det är upp till Vesel och Huhtala att vända detta. Ja, om nu inte Thörna vill blanda sig i. För så mycket mer offensiv fire power har vi ju inte, om vi ser till de 18 första omgångarna.

Nej, och det skrämmer ännu mer.

Lägg till att man inte har förtroende för SC:en heller (vilket är förståeligt pga 6 av 7 säsonger som varit misslyckade)

Det är väldigt många spelare som måste kliva fram ännu mer, Davidsson-bröderna, Törngren, Nybeck med flera

4.28 på Thörnberg. Det var ju lite snålt. Våga coacha Tommy. Kan inte förlita sig på att individuell skicklighet ska vända, typ varenda match.

Glöm inte Kokkonen… Eller nä juste, fan :frowning:

Jajo. Men dom fick två PP. Det såg du väl. Den de tog dom över. Precis som det brukar vara i hockey. Lugn nu.

Hygglig första perre. Utvisningarna förstörde andra. Kik är bra men hv kan bättre. Lite mer ös nu så får vi med oss några PP.

jag har inte bevittnat någon förlust denna säsong… förihelvete… ställ inte till det för mig nu, HV71! :imp:

Lika glad över att se Thörnberg i HV-tröjan. Lika förbannad blir jag av att se Christian Sandberg i rutan.

rätt storchans vi får detta lag i slutspelet, inte glasklar vi tar detta lag då…

Då borde jag vart de sen länge då jag brukar få ett och annat frispel varje vecka… :laughing: :laughing: :laughing:

Och det är inga roliga matcher som väntar efter denna

KIK hemma
MIK hemma
VIK borta
IFB hemma
MoDo hemma
MIK borta

Steppar inte laget upp kan det bli några förluster i rad nu

mrnorrland: man får välja motstånd i HA-slutspelet, jag tror inte HV är så dumma att de väljer KIK i en sådan situation men det kan ju bli en situation där HV hamnar längre ner i tabellen och får ta det lag som blir över vilket mycket väl kan bli KIK…

Bryta mönster säger de i studion. Yes. Då var det upp till Vesel och Huhtala då.

Gunnar släpper skitmål igen.
Hv kommer ut som vanligt med en portion underskattning och glider runt.
Ändå pratar man bara om att alla lag kommer göra sin bästa match mot Hv och ge allt man har.
Men spelarna går på tomgång fram tills de väl inser att det behövs höja tempot. Skulle inte förvåna mig att idag räcker det inte till. Kristianstad med i ett flow finner nog ingen anledning att backa hem och ge Hv kommandot.

Om Matson blir borta en längre tid så måste en ersättare in fort! Men Hult är ju inte min favorit och litar inte ett skit på honom att hitta ersättare.

Han är väl ingens favorit. Men vi spelar inte final. Lugna ner er lite nu för bövelen. Om vi förlorar, va gör de??

Varför blåser idioten???