Omgång 19: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Back to back mot LHC står på programmet för HV71
och att tvåla till LHC i två matcher i rad är ren lycka,
hoppas det inträffar på riktigt också.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Kraftig uppryckning är det som gäller idag, annars blire storstryk idag.

Om vi taggar till och täpper ihop försvaret så tar vi detta.

Som sagt den enda matchen på säsongen där man vet att hv kommer få stryk. Tyvärr så blir ju inte chansen till eventuell vinst större när Pw står. Hoppas jag får äta upp detta.

Tror på utskopning ikväll. 7-2 till HV

PW Vaktar :question: :exclamation: :exclamation: :question: :question:

Brännström skjuter tredubbelt så mycket på täckande spelare än vad Almqvist gjorde. Får ju aldrig igenom ett skott.

Sundh slarvar, och 1-0 :frowning:

Tedenby :heart:

Att vi ska ha så jävulskt svårt för Silverköping…

Passningsspelet???

Tur att PW är på bra humör, han räddar HV just nu.

Jag tycker Brännström har börjat bra.
Persson och sundh gick bort sig på målet.

Ja hoppas han spelar så hela matchen. Har vi tur så gör HV en repris på förra matchen och vinner matchen ändå, trots att man spelar som blöta disktrasor.

17-7 i skott. Vi ska vara glada att det bara står 1-0. Bra period av PW.

Hoppas verkligen sweatt håller sig skadefri och vaknar han är årets flopp so far även de matcher han spelat ser inte alls bra ut. Sundh och Figren måste upp Bengtsson kan inte dra kedjan själv.

Blir ju utspelade och fastnar hela tiden i egen zon, Zanetti kanonvärvning av HV bäste back senaste matcherna i det defensiva. Spelar rejält hela tiden. Elliot börjar man undra vad han gjorde i NHL, alla våra backar känns bättre än Elliot i alla delar av spelet. Ser inte alls den där fina skridskoåkningen eller fina passningarna. får ju inte fram 1 bra passning sen han kom hit, lyckas aldrig återta puck i det defensiva mm mm. Pilut känns ju som en AHL-star back i jämförelse med Elliot.

Jävlar vad synd att inte Teden fick trycka dit pucken efter sin makalösa toedrag plus dribblingar. Hade varit ruskigt snyggt. Precis så jag brukade göra mål i NHL 17 :slight_smile:

Alltså vårat försvarsspel! Som en jävla hönsgård…!! Vi blir fullständigt uppkäkade i egen zon. Där behöver de jobbas oerhört mycket.
7 skott på mål fullständigt oacceptabelt på 20 min.

SKÄRPNING FÖR SATAN!!

Handlar väl till viss del om inställning. För Linköping är detta det närmaste man kommer en SM-final. För HV är det en match mot ett lag i mängden, som saknar både SM-guld och historia i övrigt. Att LHC är mer taggade är inte bra, men man kan förstå det.

:smiley: :laughing: :unamused:
Dagens garv!