Omgång 19: MODO Hockey - HV71

Hv spelar ut Modo i 20 min. Borde vara 0-3 till HV.

Synd bara att inte målen kommer, var lite kyligare i avslutningarna bara så sitter den, för en gångs skull kan jag hålla med Dahlén om han i periodpausen säger sitt gamla vanliga att de spelar bra och att det bara är att köra på så kommer målen …

7-17 i skott men 0-0. Synd att HV inte kan få utdelning. Man spelar ju riktigt bra fram till de avgörande lägena. Sett till matchbild och chanser borde HV ha 0-2.

Stabilt spel av HV efter första. Bara målen som saknas…
Fortsätter vi på det här sättet så tror jag vi vinner.

Det kan man lugnt säga, MODO har haft några ströattacker annars har det varit HV71 för hela slanten. Wesslau ser dock lite darrig ut då han släppt en del returer.

Sedan måste vi sätta våra lägen, är ganska säker på att MODO kommer ut som ett nytt lag nu i andra.

Krog ser ut som sitt gamla jag, Chris Campoli har enorm skridskoåkning, våran fjärdekedja snurrar friskt i offensiv zon.

Dock stort minus till Jämtin som srar på sig misconduct. Han har ett “A” på bröstet och att ta utvisningar är inte direkt att vara ett föredöme för laget i min mening. Han måste börja tagga ner en aning

Lyssnar på radion, det låter som att det är HV71:s match? Men att avslutet inte stämmer?
Ge lite ris och ros på spelarna än så länge:)? Vem ser pigg ut, vem slarvar?

Bara första perioden spelad, men att vi kan spela ut seriens formstarkaste lag bådar ju onekligen gott!

Spelar hv såhär så kommer vi vinna. Hade vi haft skärpa i avsluten hade det kunna stått 4-0 till hv.

okej, tack för informationen. Vi får hoppas att hv fortsätter så här fast mer skärpa i avsluten.

Får HV ett mål i röven i andra nu så lär de nog falla ihop fullständigt. Spräck Ullmark nu då!

Ja det är väl tyvärr lite känslan… HV måste nog få första målet för att det här ska gå vägen.

Men spelet utan puck har varit ljusår bättre idag än tidigare (iofs bara en perre spelad, men ändå). Hoppas att det kan fortsätta.

Som andra sagt - Campoli ser riktigt bra ut på backen. Han och Salmela har lyft backsidan nått helt fenomenalt.

Lite så känner jag med.

Känns som vi gör bra första perioder men sen faller vi ihop. Kan vi inte göra 3 försteperioder idag, snälla HV!

Precis! Det hade varit sjukt gött ifall Salmela tystar Fjällräven Arena med en slagge från blå till 0-1!

MoDo otroligt bleka faktiskt, kan förhoppningsvis bero på att vi gör dem bleka annars kommer det ut ett nytt MoDo i andra.
Måste säga att Ullmark imponerar, påminner om Jakob Markström innan han stack över pölen. Stor och följsam samt väldigt tät.

Känns så med tanke på hur säsongen sett ut som helhet hittils. Låt oss hoppas vi kan göra 1-0 nu snabbt i PP:et

Får Salmela matchstraff nu då? Domarna brukar ju alltid ta det på oss :imp:

Hoppas inte att Possler blev allvarligt skadad, men ärligt, vad fan buar inavlet på läktarna åt? Fru Fortuna?

Hyfsad kedja MoDo saknar nu, Spina, Riitola och Possler. Borde betyda att de är lite uddlösare framåt.
Torp verkar het, kan nog bli något gruff under matchen.

De brukar bäva åt allting, finns nog ingen mer enögd publik än MODO:s.

Matchen känns helt öppen, den som gör första målet vinner till slut tror jag