Omgång 19: MODO Hockey - HV71

Eftersom Kungkeno inte hade tid att göra en matchtråd startar jag en istället tillfälligt. Vi ska möta MODO i Fjällräven Center.

MODO är formstarka, 8 raka vinstmatcher, senaste pulveriserade man LHC borta med hela 5-0.

HV71 kommer från mycket behövlig vinst mot BIF i Kinnarps med 3-0, Wesslau fick hålla nollan för första gången i år

Det första mötet lagen emellan slutade 5-3 till HV71 1 oktober.

Bästa poäng plockare i MODO topp 5:
Gustav Possler 13 p (8+5)
Jeff Tambellini 9 p (6+3)
Samuel Påhlsson 8 p (6+2)
Mario Kempe 8 p (5+3)
T.J Hensick 8 p (3+5)

Bästa poängplockare i HV71 topp 5:
Riley Holzapfel 11 p (2+9)
Elias Fälth 10 p (1+9)
Patrik Carlsson 9 p (6+3)
Brett Sterling 9 p (5+4)
William Karlsson 9 p (5+4)

Laguppställningen:

MÅLVAKTER
Gustaf Wesslau (GK) 32
Jonas Gunnarsson (GK) 37

1:A FEMMAN
Anssi Salmela (LD) 11
Chris Campoli (RD) 41
Sebastian Strandberg (LW) 23
William Karlsson (CE) 71
Toni Rajala (RW) 17

2:A FEMMAN
Oscar Fantenberg (LD) 6
Elias Fälth (RD) 33
Andreas Jämtin (LW) 91
Erik Christensen (CE) 24
Marcus Nilson (RW) 4

3:E FEMMAN
Stefan Johansson (LD) 73
David Petrasek (RD) 22
Riley Holzapfel (LW) 26
Jason Krog (CE) 9
Brett Sterling (RW) 29

4:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD) 27
Johan Larsson (RD) 5
Anton Bengtsson (LW) 28
Ted Brithén (CE) 90
Johan Lindström (RW) 79

Kom igen nu HÅVE! Blir riktigt tufft, men Hv har en bra chans. Tittar man på lager namn för namn ska hv vinna mot Modo med 7-0, men tyvärr är det inte det som styr. Tippar med hjärtat. 2-3 till håve!

Oj här var det dött.

Jag tror att HV bryter modos fina svit, så bra kan de inte fortsätta vara i all evighet. Tror på 3-4 Jason krog står för minst 1+1.

KÄMPA HV!

Vore riktigt trevligt om Campoli och Christensen kom med i poängprotokollet ikväll! Det känns som att någon balja från deras stickor kommer att sitta idag :smiley:

Bara HV inte släpper några enkla i början borde vi ha en bra chans.

Håller med, är helt enormt att få ut så mycket av detta lag. Borde ligga på nedre halvan om man ser till laguppställningen. Där kan man snacka om att få ut max av ett lag.
Tror sviten bryts i kväll och att HV åker hem med tre poäng i bagaget. Måste ta en seger som inte är programenlig snart och ikväll är det dags.

Salmela får bävanden så fort han rör pucken

Förörvrigt bra start av transatlantkedjan

Om HV vinner idag så ger man sig in i jakten på riktigt. Skulle va fint att gå till uppehåll med 2 lag inom 1 segers marginal.

Men en förlust är inte katastrof heller. MODO har gått riktigt bra på slutet. Jag hoppas HV kan ta det här. Gör dom det så ska jag glömma Leksandsmatchen.

HV ser pigga ut i inledningen. Behöver utdelning dock.

Jättebra period av HV, enda som är synd är att avsluten inte varit så vassa …

Wesslau sett lite darrig ut, annars bara positivt !

Sjukt bra start av hv. Ineffektiva som fan bara

Måste säga att jag gillar Sterling väldigt mycket.
Lite Theo Fleury känsla faktiskt, riktig bålgeting.

håller med föregående två talare.

Krog har verkligen fått en nytändning nu när han spelar med Holza och Sterling vilket gillas enormt. :slight_smile:

Jämtin snackar till sig 10 min misconduct, suck :frowning:

Och Jämtin åker ut igen. Misconduct. Han förstör klart mer än han bidrar. Hans “A” måste ju ifrågasättas.

EDIT: Samtidigt är det kanske bättre att han får sitta av 10min för då kan han iaf inte ställa till med galenskap på isen.

HV sjukt ineffektiva idag. Spelar bra, men får ingen utdelning överhuvudtaget.

Hv måste sätta chanserna, detta håller inte.

Tråkigt att vi inte kan sätta lägena… men bara att mala på så kommer det nog :slight_smile:

Vesslan ser sjukt darrig ut.

Instämmer , hoppas Dahlén tar ett snack med honom under uppehållet. Sedan blir han ibland misshandlad av domarna just för att det står Jämtin på ryggen men det är ingen ursäkt

Krog börjar se ut som sitt gamla jag igen!

HV har kört på bra inledningsvis. Hoppas vi spräcker nollan nu i PP.

Fast det hann vi inte. :unamused: Får göra det i andra istället. :stuck_out_tongue:

spelar hv riktigt bra eller? jag följer matchen genom live rapportering bara och där är det hv skott hela tiden.