Omgång 19: MODO Hockey - HV71

Wohoooo äntligen!

skönt innan periodpausen

Hoppas verkligen du har rätt i det.

Så jävla rättvist!

Kommer HV71 backa hem nu gör dem mål, bara att fortsätta spela som man har gjort, psykologiskt jobbigt för MODO att släppa in en puck så när in på periodpaus

Spelar William Karlsson eller är han skadad?

Jag också! :smiley:

Ja, det vet ju vi bäst, hur många mål har inte vi släppt in mål strax innan periodpaus…

William spelar, däremot så såg jag inte Sterling i slutet av andra. Är det bara jag som är lite smått blind eller har han gått ut?

Tycker HV gör en riktigt bra match!

Synd att vi bara har 1-0 med oss. Borde kanske varit nåt mål till men Ullmark känns tät.

Tycker att alla gör en riktigt bra insats. Det finns ett lugn i spelet som inte har funnits där tidigare.

Lite bättre fokus vid avslut så skulle vi leda med 2-3 puckar.

Rajala gör mycket bra men han måste lära sig att släppa pucken tidigare.

Vet inte med Sterling, däremot har vi en ny kille på isen. Tror han har nr9. Han var med förra matchen också, men innan dess har jag inte sett honom… :wink:

Kan hålla med Lux, HV71 spelar med ett helt annat lugn jämfört med för drygt tre veckor sedan. Nyförvärven Salmela och Campoli har gett våran backsida mycket mer stabil. Dessutom verkar Krog har blvit sitt gamla jag igen och bara det kan räknas som nyfärvärv i min mening.

Den enda kedjan idag som inte riktigt fått det att fungera är Jämtin-Christensen-Nilson. Alla övriga tre kedjor har varit kanonbra

Lite uppdatering önskas, har varit och fullgjort mina äktenskapliga pliketer och kollat på Monika Z :slight_smile:

Ok tack, Såg att William inte skulle spela Karjala pga skada…

:slight_smile:

Salmela fick assist på 1-0 målet

Viktigast nu i tredje: ATT INTE BACKA HEM!!!

Ja, skönt mot Modo också… :smiley:

Men skjuter man 30 skott på mål ska man ha mer än 1-0 tycker jag :imp: