Omgång 2 (25/26): Växjö Lakers - HV71

Ja man basunerade ju stolt ut att kontraktet gäller oavsett liga. Den gubben blir vi ALDRIG av med.

1 gillning

Ja, det tog Lakers en period fatta hur stänga mittzon och hur skaka av sig pressen.
Precis som för Örebro.
Lättlästa.
Vackert som en sommaräng sen vissnar blommorna.

1 gillning

Hockeymänniskan kan för fan inte räkna till fyra centrar. Han har satt ihop ett fantasilag med en fantasitränare när övriga ligan lever i verkligheten.

Det är aldrig för tidigt att sparka en usel ledare.

Fatta hur mycket skada Davidsson och Nubben gjorde på sin lilla Sverigeturné. Inkompetens måste få konsekvenser, kulturen i HV är helt sjuk.

2 gillningar

Jo det har du. Inget lag är klart för kval eller åker ur efter 1 match. Inte heller efter 2.

Spelade Rousek idag efter det inledande PP? :ghost:

Dags o sluta plocka målvakt, vi är på säker mark tack vare målskillnad.

13 gillningar

För egen del är jag ganska skeptisk kring mycket, min inställning är nog mest att jag tror på det när jag ser det.

1 gillning

Alla vinner alltid mot HV när de inte vunnit på ett tag. Detsamma gäller spelare som inte nätat på ett tag, målvakter som inte hållit nollan, lag som inte gjort mål i PP osv. Det släpper alltid i dessa matcher. Ser dessutom framför mig hur det kommer snackas lite extra inför om att Bäckström inte nätat än. Då drar han in 3-4 kassar.

4 gillningar

Haha!

Torsk på torsdag och vi ligger fetsist efter lördagsmatchen. Sån där start man absolut inte ville ha men ändå kände att den va mer sannolik än något annat.

4 gillningar

Underbart att man tecknat TV4 Play i sex månader

Låter som en obotlig sjukdom

Välförtjänta noll poäng efter ytterligare en underkänd insats från ett ickefungerande lag.

Nerver av stål mina vänner. Nerver av stål.

8 gillningar

För mig får Blomman Brynäs och Malmö att styra upp detta. Två raka förluster där så behöver han nog åka

4 gillningar

Frågan är väl om de i ledningen fattar det? Hur mycket fler motgångar behöver de för att fatta att det här är galet?

Jag är besviken. 0 poäng på två matcher.

Ny HC behövs! Resten av truppen okej. Tillräckligt för att undvika negativt kval. Dock bra med tidig timeout. Men trots uppgradering av backsidan så dåligt defensivt spel.

Så detta behövs:

• En ny BRA HC
  • En ny topp-målvakt

Annars blir det ännu en bortslösad säsong med negativt kval som avslutning. HV71 måste skärpa till sig!

Jag är sååå trött på alla amatörer som leker i HV71. Jag kräver en riktig HC och en riktig SHL-målvakt.

2 gillningar

Ja, det är klart att de gör trots att det inte låter så utåt.

Vi behöver träna pp, försvarsspel och BP. Det är tydligt.. hade vi haft nåt form av spel där så hade vi kanske vunnit matchen. T.om avgjort i första perioden. Kan inte vinna på att bara spela i anfallszon.

81,82 % på Lehtinen idag. 82 % mot öhk. Dichow måste ha nästa match.

7 gillningar

Lehtinen, WIN och Fransson startar nästa match.

1 gillning