Omgång 2 (25/26): Växjö Lakers - HV71

Förstår du ser mer positivt på hvs spel och start på säsongen än jag. Man säger att säsongen är lång och många poäng kvar att spela om. Men tyvärr är det väldigt ofta för lag som startar säsongen dåligt slutar med att ha en dålig säsong i slutändan. Och inte ovanligt att hamna i bottenstriden. Nu har vi 2 raka förluster trots vi spelar relativt bra stundtals, iallfall offensivt. Men detta spel som verkar leva mycket på självförtroende och glädje. Detta spelsystem är våghalsigt och är inte lämpat för ett bottenlag som HV. Nu har vi 2 raka torsk, brynäs hemma väntar sen malmö borta och sen Timrå Hemma. 3 matcher som kommer vara extremt viktiga och ska vi hänga på tabellen måste vi ha 6 poäng på dessa matcher för inte börja tappa mark. Börja vi rada förlustmatcher på hög kommer spelglädjen försvinna och självförtroendet ryker o botten och då kommer försvarsspelet bli än sämre i kombo med de offensiva försvinner. Och det är det som kommer hände mot malmö när vi kommer in med 3 raka förluster och man är otroligt pressade att vinna mot Malmö vilket man inte då kommer göra. Malmö har startat dåligt men de har en helt annan struktur i sitt lag att luta sig tillbaka till, det har inte HV.

Nä vi har satt oss i skiten igen för vi gick in denna säsong med en inkompetent tränare som inte kan sätta ett spel som passar HV i de skick man är i. Det är sanningen tyvärr, bara att se tabellen förra året och se starten iår. det är alldeles för dåligt att man inte har lärt sig ett skit sen man åkte ur SHL, det är skrämmande.

Man är inte värd att vara i SHL när man beteer sig såhär. Tyvärr är ju damlaget ett resultat av exakt samma sak, sportslig inkompetens att driva en sportslig förening där sportsliga resultat är de viktiga.

2 gillningar

Ja vi förlorade målvaktsmatchen ikväll igen. Väldigt tydligt att Åman överglänste ikväll. Då är det svårt att vinna.

2 gillningar

Lika många pinnar som Brynäs - hade ni inte trott på förhand!

4 gillningar

Helvete att man aldrig lär sig spela försvarspel blomqvist måste fan fixa detta nu o Lehtinen får ta sig i en blick i spegeln

Tycker mer det var upprullningen av HV:s försvar i andra som var avgörande

2 gillningar

I feel ya

Jag tycker inte Lehtinen var problemet idag, man kan inte alltid stirra sig blind på procent, Växjö har mängder med A-chanser idag

6 gillningar

Den var pinsam på riktigt, 2-3 spelare som inte hade någon och vips en fri med puck framför Lehtinen. Bedrövligt inräknat och visst får man åka ikapp motståndare även om man tappat några centimeter i situationen innan?

Förlust OCH Borgman ut efter 2a. Det känns än jobbigare…

1 gillning

Vi har noll koll på vad vi gör i egen zon eller hur vi ska agera där. Hela andra perioden kör vi fast oss själva och ingen vet vem som har vem, man måste börja tagga ner där & spela man mot man & inte rusa ut som några brinnande höns.

Vi har ett bra spel i anfallszon men vi ger ju oss fan inte utrymme när vi spelar fast oss själva i egen zon hela jävla tiden

1 gillning

Ja, att borgman utgick är det mest oroande. Vår enskilt viktigaste back. Hoppas det inte är nått allvarligt.

2 gillningar

Blomqvist och Rahm i en kombo av….. annorlunda syn på försvarsspel…. Det ska bli ytterst intressant att se dessa två ”nytänkare” härja loss.

Glöm inte att detta är Liljander verk, bara. Varken spelarna eller ledarna har värvat sig själva.

1 gillning

Du tycker inte detta spel lämpar sig för ett bottenlag? Hur tycker du vi ska spela?

Sen säger du att vi spelar rätt bra stundtals? Det enda man läser från dig är hur kassa vi är, sparka Blomman, vi kommer spela kval, det är kört. (Du är inte ensam). Men om du tycker vi spelar bra. Varför då inte ha lite tålamod?

Träna lite pp, och bp. Byt målvakt till nästa match. Så löser det sig.

Jag kanske svär i kyrkan nu, men Heppo.. jag tycker han går bort sig oroväckande ofta, många gånger han tappar puck i farliga lägen, flera gånger han inte riktigt gör jobbet. Som vid 2-1 målet.. var det inte han som gled lugnt och tappade markeringen helt ?

3 gillningar

Att gå in i en ny säsong utan ryggrad (centrar) och headcoach kommer bli dyrbart. Igen. Hur kan inte alla se det?

4 gillningar

På torsdag får vi iaf höra vad oraklet Staffan har att säga om det här. Blir väl ABC som vanligt.

Håller med. Han som såg grym ut på försäsongen är totalt osynlig nu. Där ser man hur lite en försäsong betyder egentligen. Han behöver steppa upp.

2 gillningar

Det enda jag tar med mig är att Kloos gör mål direkt. Resten är bara usch, fy, blä.

4 gillningar

Förväntar mig mycket mer från rousek, louto och heppo. Dom måste driva offensiven och göra mål.

2 gillningar

I mål?